۰

ایلان ماسک: ما صدروزه نیروگاه ذخیره‌ساز برق می‌سازیم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۹
به گزارش عصر تعادل، وقتی صحبت از مدیران عامل به میان می آید، بدون شک ایلان ماسک مدیر عاملی است که ایده های خود را به راحتی بیان می کند و با تبدیل آنها به واقعیت هم مشکلی ندارد. حالا به نظر می رسد که چالش بعدی ماسک، وی را به استرالیا خواهد برد چرا که اخیراً ماسک استرالیای جنوبی و دولت های فدرال را به چالش کشیده و بیان کرده که شبکه برق استرالیا را در عرض 100 روز تعمیر خواهد کرد. 
 
ایلان ماسک: ما صدروزه نیروگاه ذخیره‌ساز برق می‌سازیم

قطعا این ادعا بسیار بزرگ و باورنکردنی است و شاید حتی این فکر به ذهن برسد که چرا دولت استرالیا اصلا باید اجازه چنین اقدامی را به ماسک بدهد؟ شاید دلیل آن خیلی ساده باشد، چرا که ماسک تضمین داده است که اگر نتواند طبق وعده ای که داده شبکه برق استرالیا را تعمیر کند، یک سیستم ذخیره برق 100 مگاواتی را به رایگان در اختیار استرالیا قرار خواهد داد.


اگر از اوضاع فعلی جنوب استرالیا خبر ندارید، بد نیست بدانید که کمبود برق باعث قطع برق سراسری در ایالت جنوبی استرالیا شده که افزایش قیمت ها را در پی داشته که قطعا به نفع مردم و کسب و کارهای فعال در آن منطقه نیست. یکی از سناتورهای استرالیای جنوبی، سارا هنسون یانگ در پاسخ به ادعای ماسک گفته است :"در موردش صحبت می کنیم!"


مشخص نیست نتیجه این پیشنهاد و مذاکرات به کجا می رسد. اما آژانس انرژی تجدیدپذیر استرالیا مبلغ 450 هزار دلار بودجه در اختیار EnergyAustralia قرار داده تا پروژه ذخیره انرژی آبی در خلیج اسپنسر را پیش ببرد.
کد مطلب : ۱۱۷۸۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.