۰

پزشکیان: بیکاری در این دولت ایجاد نشده

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۵
به گزارش عصر تعادل،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: مملکت را از وجود افرادی که علم دارند و کارشناس هستند محروم و سپس افرادی که کشور برای رشد آنها هزینه کرده را کنار گذاشتند و فردی را بر مسند کار آوردند که دانشی در این حوزه نداشت و به همین دلیل سیستم را به هم ریخت.

دکتر مسعود پزشکیان، که در همایش «تعامل سازنده با جهان و اقتصاد مقاومتی» در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: بیکاری‌ها و گرفتاری‌ها در این دولت ایجاد نشده است.

وی با اعلام اینکه نباید افراد بی‌سواد را بر افراد باسواد حاکم کرد کرد، گفت: مشکل کشور ما عدم استفاده از کارشناسان و صاحبان علم در بخش‌های مختلف است و برای توسعه باید کار را به کارشناسان واقعی سپرد.

پزشکیان با بیان اینکه بیشتر گرفتاری ما این است که انسان‌ها را بر اساس تخصص‌ها در مکان مناسب به کار نمی‌گیریم، افزود: بعد از وزارت، بنده را در وزارتخانه و دانشگاه راه ندادند و هر چقدر گفتیم که اجازه دهید از تجربه‌های من در راه کشور استفاده شود، اجازه ندادند.


وی با تأکید بر اینکه توسعه با افراد ناآگاه محقق نمی‌شود، تصریح کرد: فردی که راه را نرفته است نمی‌توان راه پیش رو و مشکلات و پستی و بلندی را پیش بینی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه بصیرت با علم و در کوران حوداث و حضور در صحنه به دست می‌آید، گفت: فردی که بصیرت داشته باشد در ابتدا باید علم لازم را داشته باشد.

پزشکیان با اشاره به اینکه بدون علم و آگاهی، کنار زدن عالم به جامعه صدمه می‌زنند، خاطرنشان کرد: برای موفقیت باید به افراد عالم، با تجربه و کاری احترام گذاشته و امور را به آنان سپرد.

وی با بیان اینکه وقتی افراد بدون علم در حوزه‌های مختلف نظر می‌دهند، مشکلات اقتصادی و اجتماعی امروز پدید می‌آید، یادآور شد: اعتدال یعنی دیدن همه افراد در جایگاه خود و اجرای عدالت!

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه قوانینی که تصویب کردیم باعث شده در تهران با مشکلات مواجه شویم، اظهار کرد: در تقسیم منابع، شغل و سایر مباحث بی‌عدالتی رخ داده و ما در این حوزه مقصر هستیم نه کس دیگری.

وی با اشاره به اینکه از منظر علمی امکان ندارد که جامعه‌ای با دنیا قطع رابطه کند و پس از آن توسعه پیدا کند، افزود: در طول تاریخ نمی‌توان موردی اشاره کرد که کشوری با بستن مرزها توسعه یافته باشد.

پزشکیان با تأکید بر اینکه تغییر و تحول و رشد و شکوفایی با هجرت، رفتن و دیدن آغاز می‎شود، تصریح کرد: به همین دلیل است که مبنای تاریخ اسلام هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هرکاری که انجام می‌دهیم ادعا می‌کنیم که بهترین طرح و پروژه در منطقه است، ادامه داد: آیا افرادی که ادعا می‌کنند، منطقه را دیده‌اند که چنین سخنی می‌زنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه آهن، قطار، جاده‌ و هرچه می‌سازیم باید برترین در منطقه باشد، تا به منویات مقام معظم رهبری برسیم، خاطرنشان کرد: اما واقعا آنچه می‌سازیم برترین در منطقه نیست.

وی با اشاره به اینکه باید بینیم تا بتوانیم بهترین پروژه را در هر حوزه‌ای اجرا کنیم، گفت: اگر ما با دنیا رابطه خود را قطع کنیم، پیشرفت و توسعه نخواهیم یافت.

پزشکیان با بیان اینکه اگر به ایران نگاه کنیم، کارخانه زیادی نمی‌توانیم احداث کنیم، اظهار کرد: نباید افراد بی‌سواد را بر افراد باسواد حاکم کرد و باید بر اساس عدالت رفتار کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید افراد بی‌عرضه را بر افراد با عرضه حاکم کرد، افزود: آیات قرآنی که بر این موارد تأکید دارد و می‌تواند یک ملت را نجات دهد را برای از دنیارفتگان می‌خوانیم.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه برای شکوفایی اقتصاد بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعامل با منطقه و دنیا لازم است، تصریح کرد: امکان ندارد دشنام داد و مرگ گفت و تعامل کرد.

وی با اشاره به اینکه تعامل روش علمی دارد، ادامه داد: ما نمی‌توانیم راه علمی تعامل را در پیش نگیریم و به نتیجه برسیم.

پزشکیان با بیان اینکه باید چارچوب‌ها را برای برقراری تعامل ایجاد کرد و منافع را در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: تعامل با دنیا باید برمبنای برد- برد باشد و هر دو طرف برنده باشند و عدالت اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید منافع همه با هم گره بخورد، گفت: منافع باید منصفانه باشد و کف ترازو به نفع کسی سنگینی نکند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آقایی و بزرگی تنها از آن خداوند است، اظهار کرد: بقیه انسان‌ها برابر هستند و نمی‌توان کسی را بر دیگری حاکم کرد.

وی با تأکید بر اینکه هر فرد باید برای رشد و تعالی جامعه تلاش کند، افزود: بیکاری‌ها و گرفتاری‌ها در این دولت ایجاد نشده است ضمن اینکه مصیبت و بیکاری‌ها خلق‌الساعه رخ نمی‌دهد.پزشکیان با اشاره به اینکه در دولت گذشته 70 اقتصاددان به رئیس دولت تذکر دادند، تصریح کرد: اقتصاد علم است در حالی که رئیس دولت اعلام کرد که می‌خواهد با اقتصاددان‌ها بحث کند در حالی که این اتفاقاً توهین به شعور مردم است.

وی با بیان اینکه باید آنچه دین و ائمه(ع) گفتند را اجرا کنیم، ادامه داد: باید بر اساس عدالت میدان را به گونه‌ای ایجاد کرد که افراد عالم و کارشناس وارد شوند و مسؤولیت‌ها را بر عهده بگیرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آگاهی و دانایی باعث ایجاد عزت و سربلندی خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند توفیق دهد که راه پیامبر و امام را برویم، نه اینکه تنها شعار آن را سر دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنی و خشونت جز بهم‌ ریختگی و ناآرامی ارمغان دیگری نخواهد داشت، گفت: باید اعتدال را به عنوان عدالت در نظر بگیریم.

پزشکیان با اشاره به اینکه توسعه بدون اصلاح رفتار در خود محقق نشود، اظهار کرد: بدون اصلاح راه، نگاه و توانمندی و تغییر دیدگاه و تفکر تغییر ایجاد نخواهد شد.
کد مطلب : ۱۱۷۹۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.