۰

ایران دیگر پرطرفدارترین نیست

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
به گزارش عصر تعادل،در شرایطی که تیم‌های ایرانی همواره در میان تمام تیم‌های آسیایی رکورددار تعداد تماشاگر در بازی‌های خانگی محسوب می‌شوند، طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا یک تیم عربستانی در رده نخست پرتماشاگرترین تیم‌های آسیایی قرار گرفته است.
 
 
الهلال بر بام آسیا
 
 
الهلال عربستان که سابقه طولانی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و ٢بار جام قهرمانی رده باشگاهی در قاره کهن را بالای سر برده، طبق آماری که سایت AFC منتشر کرده، در رده نخست پرتماشاگرترین تیم‌های آسیا قرار گرفته است. این آمار از آغاز لیگ قهرمانان آسیا به شکل جدید یعنی ‌سال ٢٠٠٣ تا ٢٠١٧ استخراج شده است و تیم عربستانی با مجموع یک‌میلیون و صد و شصت و یک‌هزار و چهارصد و پانزده نفر صدر جدول این رده‌بندی را در اختیار دارد. الهلال که قدمت ٥٠ ساله دارد، در لیگ قهرمانان ٢٠١٧ با پرسپولیس هم‌گروه است و در بازی نخست با سرخپوشان به تساوی یک بر یک رضایت داد. همچنین تیم گوانگژوی چین با یک‌میلیون و صد و پنجاه و پنج‌هزار و سیصد و هفتاد نفر در رده دوم قاره کهن قرار گرفت.
 
 
سرخابی‌ها، در رده سوم و چهارم
 
 
با این‌که همواره تیم‌های پرطرفدار پایتخت برای خود شعارهایی مثل پرطرفدارترین تیم آسیا را سر می‌دهند، در رده‌بندی اعلام شده در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند. پرسپولیس که جایگاه سوم را مال خود کرده، در مجموع با داشتن ٨٨٨‌هزار و ١٢٠ نفر طی تمام ادوار لیگ قهرمانان آسیا پرتماشاگرترین تیم ایرانی محسوب می‌شود. استقلال هم با فاصله کمی در رده چهارم قرار دارد. تعداد هوادارانی که برای حمایت از استقلال در بازی‌های خانگی ثبت شده‌اند، ٨٦٠‌هزار و ٢٨٥ نفر بوده‌اند.
 
 
خبری از دیگر ایرانی‌ها نیست
 
 
در این رده‌بندی ١٠ تیم برتر از نظر تعداد تماشاگر اعلام شده‌اند اما تیم‌هایی مثل سپاهان یا ذوب‌آهن با وجود تعداد دفعات بالای حضورشان در آسیا در این رده‌بندی جایی ندارند و تنها نمایندگان ایران استقلال و پرسپولیس هستند. بیجینگ گوان کره، الاتحاد عربستان، شاندونگ لیونگ چین، اوراوارد ژاپن، چونبوک موتورز کره‌جنوبي و پاختاکور در رده‌های پنجم تا دهم این رده‌بندی قرار دارند.
 
 
چرا ایرانی‌ها در صدر نیستند؟
 
 
شاید این سوال برای همه علاقه‌مندان به فوتبال پیش بیاید که چطور استقلال و پرسپولیس با وجود داشتن تماشاگر بیشتر در روزهای میزبانی در ورزشگاه آزادی در رده‌های پایین‌تری از نماینده عربستان و چین قرار دارند. امیرعلی حسینی، مدیر روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس دراین‌باره می‌گوید: «طبق محاسبات جدیدی که صورت گرفته، تیم الهلال عربستان با بیش از یک‌میلیون هوادار در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا در صدر این لیست قرار گرفته است. این اعلام به سبب این است که الهلال پیش از پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است و سابقه بیشتری دارد. ما نامه‌های متعددی از AFC داریم که پرسپولیس را به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا معرفی کردند. حتی نامه‌هایی داشتیم که از ما پرسیده‌اند چطور ١٠٠‌هزار نفر در ورزشگاه حاضر می‌شوند و ٢٠‌هزار نفر هم پشت در می‌مانند.»
کد مطلب : ۱۱۷۹۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.