۰

کدام کشورهای اروپایی از ایران نفت خریدند؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
به گزارش عصر تعادل، خبرگزاری رویترز با اشاره به رشد ۱۷ درصدی صادرات نفت ایران به هند، از قرار گرفتن ایران در رتبه دوم بزرگترین صادر کننده نفت به هند خبر داد.

 با استناد به آمار کشتیرانی، واردات نفت هند از ایران در ماه فوریه به ۶۷۴ هزار بشکه در روز افزایش یافته است که ۱۶.۷ درصد نسبت به ماه ژانویه رشد دارد و تقریبا سه برابر میزان واردات نسبت به ماه فوریه سال ۲۰۱۶ است.

هند در ۱۱ ماه نخست سال مالی جاری (بین آوریل ۲۰۱۶ تا فوریه ۲۰۱۷)، حدود ۵۴۲ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده است. با این حال در مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات هند از ایران حدود ۲۲۵ هزار و ۵۲۲ بشکه در روز بود. متوسط حجم واردات از ایران در مدت مذکور، بالاترین رکورد ثبت شده بوده است.

واردات نفت هند از ایران در دو ماه نخست سال جاری میلادی به ۵۹۸ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسید که در مقایسه با حدود ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ قرار می‌گیرد.

گفتنی است، کشورهای آسیایی دیگری مانند چین، کره جنوبی و ژاپن نیز در واردات نفت از ایران رکورد دار هستند. مجموع واردات این ۳ کشور بعلاوه هند از ایران در ماه ژانویه معادل ۱ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه در روز بوده است که افزایش ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته نشان می‌دهد.

اما کشورهای اروپایی نیز مقصدهای صادراتی محموله‌های نفتی ایران هستند. موسسه انگلیسی وسل ولیو اخیرا در گزارش اعلام کرد که در طی سال ۲۰۱۶، ایران در مجموع ۲۱ محموله نفتی به فرانسه صادر کرده است. کشورهای ایتالیا، یونان و اسپانیا نیز به ترتیب ۱۵، ۱۴ و ۱۳ محموله نفتی از ایران دریافت کرده اند. با بیمه شدن محموله‌های نفتی ایران، مجموع نفتکش‌هایی که نفت خام ایران را حمل می‌کنند افزایش چشمگیری داشته است و هم اکنون شرکت‌های بلژیکی و یونانی محموله‌های نفتی ایران را به اقصا نقاط جهان انتقال می‌دهند. همچنین ورود شرکت‌های یونانی سبب شده است که حرکت نفتکش‌های سوئزمکس از ایران در سال ٢٠١۶ به ٨١ مورد برسد، در حالیکه این رقم در سال ٢٠١۵ میلادی تنها ١۵ مورد بوده است.
کد مطلب : ۱۱۸۱۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.