۰

ساخت پهپاد ضدضربه!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰
به گزارش عصرتعادل، محققان رباتیک موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان برای اولین‌بار موفق به ساخت پهپاد انعطاف‌پذیر و ضدضربه شدند.
 
ساخت پهپاد ضدضربه! 

به نقل از دیلی‌میل، به طور کلی سه اصل در طراحی پهپاد برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه رعایت می‌شود. اولین فاکتور جلوگیری از آسیب به تیغه‌ها با استفاده از سازه محافظ برای هر موتور است.

دومین راه برای محافظت پهپاد در برابر ضربه، استفاده از مواد جاذب انرژی هنگام برخورد و بدون شکستن است. البته این مواد نیز با توجه به ماهیت نرم خود در کنترل پهپاد تاثیر منفی می‌گذارند.

سومین روش موجود برای محافظت از پهپاد نصب یک قفس مقاوم در محیط پیرامون پهپاد است. البته این روش نیز تا 60 درصد وزن پرنده را بیشتر می‌کند.

محققان سوئیسی برای ایمن‌سازی هرچه بیشتر پهپاد در برابر برخورد از تکنیک سازه نرم و انعطاف‌پذیر به همراه مفاصل از نقاط اتصال آهنربایی استفاده کردند. هنگامی که این پهپاد با شدت به زمین و یا موانع برخورد کند، بازوهای پهپاد از محل آهنربا دچار شکستگی موقت می‌شوند، سپس پس از پایان ضربه به علت کشسانی مواد سازه، دوباره ساختار پهپاد به حالت اولیه باز می‌گردد.

مهمترین ویژگی پهپاد مقاوم در برابر ضربه، استحکام دائمی ساختار بدنه در حین پرواز و قابلیت شکستگی موقتی مفاصل هنگام برخورد و برای جذب هرچه بیشتر نیروی وارده بر بدنه و قطعات الکترونیک است.
کد مطلب : ۱۱۸۱۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.