۰

غفلت از ظرفیت استان ها و شهرستان های ایران

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
غفلت از ظرفیت استان ها و شهرستان های ایران
به گزارش عصر تعادل،کوروش سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار در خصوص وضعیتی که سینمای ایران در سال 95 پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: استقبال خوب مردم از سینما در سال 95 جای امیدواری دارد.
 
وی با بیان اینکه در سالی که گذشت فیلم های خوب نیز کم نداشتیم، افزود: به عنوان یک عضو از خانواده سینما امیدوارم فیلمسازهای ما دغدغه اصلی شان این نباشد که صرفا فیلمی بسازند و بازیگران ما نیز صرفا در کاری حضور داشته باشند، بلکه چیزی که مهم است مسئولیت هنرمندان نسبت به جامعه است که امروز گم شده و باید آن را احیا کنیم.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: البته که سینما باید جذاب، مفرح و دارای تنوع باشد ولی انتظار ما این است که در سال جدید حرف های جدی تری نیز در برنامه های فیلمسازی شاهد باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کنیم که سینما در ابتدا یک هنر است، تصریح کرد: فیلم هایی باید بر روی پرده بیایند که ویژگی های هنری و معنایی در آن لحاظ شده باشد.
 
سلیمانی با بیان اینکه امیدوارم در سال 96 عدالت به معنای واقعی اجرا شده و همه همکاران به کار مشغول باشند، بیان کرد: مردم نیز که مخاطب اصلی این آثار هستند با دیدن کارها شاد شده و لذت کافی را ببرند.
 
  این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: در خصوص بازیگری باید بپذیریم که فیلمنامه ها به یکباره به سمت و سویی میرود و ناگهان جوان پسند شده و یا به سمت شکل خاصی میروند که این فیلمنامه ها نیز برای رده سنی مشخصی نوشته شده و در نتیجه پیشکسوتان ما کمتر مشغول به فعالیت می شوند.
 
وی دادمه داد: باید افق دیدها در فیلم نامه ها باز تر شده و صرفا طبقه خاصی دیده نشود و نگاه ها به سمت استعدادها و ظرفیت های شهرستانی و بومی مناطق دیگر نیز برود.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه با انجام این کار می توانیم شاهد رشد سینمای ایران باشیم، گفت: بهترین فیلمی که در سال 95 دیده ام فروشنده اصفر فرهادی بود و امیدوارم کارهای قوی بسیاری را بر روی پرده سینماها شاهد باشیم.
کد مطلب : ۱۱۸۴۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.