۰

وظیفه اصلی شوراي امنيت مقابله با پديده‌هاست و نه پیامدها

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۲
وظیفه اصلی شوراي امنيت مقابله با پديده‌هاست و نه پیامدها
به گزارش عصرتعادل، غلامعلی خوشرو در بحث عمومی شورای امنيت سازمان ملل با عنوان قاچاق انسان در مخاصمات از قاچاق انسان و استثمار و بهره وري جنسي و اَشكال مختلف برده‌داري بعنوان يكي از چالش‌هاي بين‌المللي نام برد و در عين حال تاكيد كرد كه اين پديده شوم تنها يك علامت و نشانه است.
وی خاطرنشان کرد: در واقع سرچشمه اين پديده را بايد در سياست‌هاي مداخله‌جويانه و تجاوزگرانه، اشغالگري، جنگ‌هاي فرسایشی، تروريسم و پاكسازي نژادي  جستجو كرد. چنین سیاست‌های ناروایی است که  شرايط را براي ايجاد امواج پناهجويان و مهاجرين و فعاليت‌هاي قاچاقچيان انسان و سوءاستفاده آنان فراهم مي‌كند. وظيفه اصلي شوراي امنيت مقابله با آن پديده‌هاست و نه پیامدهای آن. چنانچه شوراي امنيت بدون پرداختن به عوامل فوق - بعنوان سرچشمه‌هاي اصلي پديده قاچاق و سوء استفاده از انسان‌ها - تنها به پيامدهاي آن نظر كند در مقابله با اين چالش جهاني راه به جایی نخواهد برد.
وی گفت: وضعيت حاد ايجاد شده در خاورميانه و شمال آفريقا منجر به ايجاد گروه‌هاي مسلح غيرقانوني و تروريستي و تضعيت حكومت قانون در اين سرزمين‌ها شده است و در نتيجه زمينه را براي فعاليت‌هاي گروه‌هاي تروريستي و افراط‌گرا مانند داعش فراهم آورده است. این گروه‌ها  با هدف قرار دادن اقليت‌هاي ديني و نژادي و بويژه زنان و كودكان جناياتي را رقم زده‌اند كه از آن مي‌توان بعنوان قتل عام، جنايات جنگي و جنايات عليه بشريت ياد كرد.
سفیر نماينده دائم ايران در سازمان ملل افزود:  راه نخست برای حل این مشکل احترام كامل به اصل حاكميت كشورها مطابق مفاد منشور ملل متحد و مرحله بعدي احترام به حقوق مهاجرين و پناهندگان و پایان دادن به اقدامات خشونت آميز و تحريك کننده عليه اقليت‌ها ديني و نژادي و جنايات با انگيزه‌هاي نژاد پرستانه و بيگانه هراسي عليه مهاجرين است.
وی در پايان خواستار همكاري بين‌المللي حول اجراي كامل برنامه اقدام ملل متحد در مورد قاچاق انسان شد كه به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل متحد رسيده است.
کد مطلب : ۱۱۸۵۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.