۰

​تیلرسون: کره شمالی نباید از آمریکا بترسد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲
به گزارش عصر تعادل، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) از کره‌شمالی خواست تا از برنامه‌های موشکی و اتمی دست بکشد. او گفت که این کشور منزوی نباید از آمریکا ترسی داشته باشد.
 
به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سخنان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی‌اش در توکیو مطرح شد. تیلرسون و کیشیدا درباره اتخاذ رویکردهای جدید برای مقابله با پیونگ‌یانگ گفت‌وگو کردند.

تیلرسون گفت، ۲۰ سال دیپلماسی آمریکا و سایر تلاش‌ها برای خلع سلاح کره‌شمالی شکست خورده است. او درباره اینکه دولت ترامپ قرار است چگونه با برنامه‌های کره‌شمالی برخورد کند، سخنی نگفت. تیلرسون برنامه‌های تسلیحاتی را "خطرناک و غیر قانونی" توصیف کرد.

تیلرسون که سابقا رئیس اجرایی اکسون موبیل بوده است، اولین سفر آسیایی‌اش را به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا انجام داد. تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تقسیم شده رو به افزایش است و کره‌شمالی هفته پیش چهار موشک به سمت آب‌های منطقه‌ای ژاپن شلیک کرد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در کنفرانس خبری‌اش گفت: کره‌شمالی و مردمش نباید از ایالات متحده و یا همسایگانش در این منطقه که تنها می‌خواهند در صلح با کره‌شمالی زندگی کنند، هراس داشته باشد. با در نظر گرفتن این، ایالات متحده آمریکا از کره‌شمالی می‌خواهد تا برنامه‌های موشک بالستیک و هسته‌ای خود را کنار بگذارد و از هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز پرهیز کند.

تیلرسون امروز با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن هم دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت. او درباره پرتاب‌های موشکی اخیر کره‌شمالی هم گفت: در مواجهه با این تنش‌های بی‌سابقه اتخاذ رویکردی متفاوت نیاز است.
کد مطلب : ۱۱۸۵۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.