۰

​امام جمعه اصفهان: بی عهدی دشمنان ثابت شد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۵
به گزارش عصر تعادل، امام جمعه اصفهان با تأکید بر این‌که در مسأله برجام بی‌عهدی دشمنان ثابت شد، گفت: مقام معظم رهبری بارها برای اعتماد به آمریکا و کفار هشدار دادند و گفتند که این‌ها خوبی مردم را نمی‌خواند و این برجام و بی‌عهدی تجربه‌ای عملی بر بی‌لیاقتی دشمنان است.

آیت الله «سیدیوسف طباطبایی‌نژاد» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، مردم را در پایان سال و ابتدای سال جدید به تقوایی الهی و ترک معاصی دعوت و اظهار کرد: هیچ پیش آمد سوئی برای انسان، مگر به خاطر گناه خود انسان تحقق پیدا نمی‌کند.
 
وی با اشاره به این‌که سنت الهی به معنای روش الهی است، افزود: سرنوشت انسان به دست خود اوست و منشا هر تغییر، عزت، ذلت یا مشکل در زندگی، خود انسان است و این یکی از سنت‌های خداوند است. خداوند نعمتی را از انسان‌ها نمی‌گیرد مگر این‌که خود لیاقت داشتن آن نعمت را از دست نداشته باشند.
 
امام جمعه اصفهان با بیان این‌که اسلام واقعی به ما آموخت است که همه کارها به دست خداست اما انسان نیز هیچ کاره نیست، اظهار کرد: عنایت خداوند تغییر نخواهد کرد مگر این‌که خود انسان تغییر کنند و عنایت خداوند بر مبنای کار انسان‌ها است. خداوند همه راه‌های خوب و بد را خلق کرده و به انسان عقل و اختیار داده است و انسان با اختیار خود می‌تواند تقدیر خدا را تغییر و آن را انتخاب کند.
 
طباطبایی‌نژاد با اشاره به این‌که دعا قضای خدا را برمی‌گرداند، گفت: در طبیعت هر چیز اثری دارد برخی چیزها نیز از نظر خداپرستان در زندگی تأثیر دارد که چیزهای غیر از مادیات است و مادی‌پرستان آن را قبول ندارند.
 
وی با بیان سخنی از امام صادق(ع) که هر روزی که انسان گناه نکند آن روز عید است، گفت: امید است به‌دنبال حول حالنا باشیم و خود برای آن تلاش کنیم. دعا باید با عمل همراه باشد و انسان هر چه  در توان دارد انجام دهد  و هر چه از دست انسان بر نمی‌آید از خداوند بخواهد و از این‌رو امیرالمومنین(ع) فرمودند کسی که دعا کند و عمل نکند مانند تیراندازی است که کمان نداشته باشد.
 
امام جمعه اصفهان با بیان این‌که در یمن حدود هفت میلیون نفر غذا ندارند، اظهار کرد: کشور آن‌ها نیز در سال جدید نیاز به رشد دارد در صورتی که به دست جنایتکاران آل سعود بی‌غذا هستند. امیدواریم خداوند جامعه را از وجود این‌ها پاک نگه دارد.
 
طباطبایی‌نژاد ولادت حضرت زهرا(س) را مناسبتی بزرگ دانست و سال جدید را که در آستانه ولادت آن حضرت است به فال نیک گرفت و ضمن تبریک ولادت این بانوی بزرگوار و ولادت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) زن نمونه در عالم خلقت است هرکس به اهل بیت محبت دارد باید زندگی امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) را الگوی زندگی خود قرار دهد.

وی گفت: سالی که گذشت سال رکود بود و بیشتر صحبت مقام معظم رهبری نیز مربوط به فقرا و مستضعفین بود و ایشان احساس مسئولیت را به مسئولان یادآور شدند. مسئولان احساس مسئولیت می کنند اما در حدی که باید باشد نیست.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری سال 1394 را سال اقتصاد مقاومتی نامیدند و به‌علت کم‌کاری‌ها، سال 1395 را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدند. نه این‌که کاری انجام نشده باشد اما به طوری که باید کارهایی انجام شود نشده است. کارها باید به صورتی باشد که مردم آن‌ها را در زندگی خود احساس کنند.
 
امام جمعه اصفهان با تأکید بر این‌که در مسأله برجام بی‌عهدی دشمنان ثابت شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها برای اعتماد به آمریکا و کفار هشدار دادند و گفتند که این‌ها خوبی مردم را نمی‌خواهند و از مصیبت‌های شما خوشحال می‌شوند و این برجام و بی‌عهدی تجربه‌ای عملی بر بی‌لیاقتی دشمنان است.
 
آطباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه هرگز کفار خوبی ما را نمی‌خواهند، اضافه کرد: کفار کوچک‌ترین خیری را بر ما نمی‌رسانند و می‌گویند ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند در حالی که امریکا و اسرائیل آدم‌کشی‌های جنجالی کرده‌اند و حدود 8 میلیون نفر را محاصره کرده‌اند و اجازه رسیدن غذا به آن‌ها را نمی‌دهند.

وی یادآور شد: جنایتی بالاتر از این نیست و در دستورات اسلام آموخته‌ایم که نباید آب و غذا را بر کسی بست. امید است تجربیات خود را فراموش نکنیم.
کد مطلب : ۱۱۸۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.