۰

گزارش محرمانه سازمان ملل درباره قحطی در سودان

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۲
به گزارش عصر تعادل، گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که دولت سودان جنوبی مسئول اصلی گرسنگی در بخش‌هایی از کشور است در حالیکه سلواکر رئیس‌جمهور آن همچنان با هزینه کردن میلیون‌ها دلار از درآمدهای نفتی برای خرید سلاح، نیروهای خود را تقویت می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که کمیته ناظران سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت اعلام کرد که 97 درصد درآمدهای سودان جنوبی حاصل از نفت است و حداقل نیمی از بودجه این کشور به امنیت اختصاص دارد.

بنابر این گزارش، مجموع درآمدهای حاصل از قراردادهای نفتی در فاصله بین اواخر مارس تا اواخر اکتبر 2016 حدود 243 میلیون دلار بوده است.

در این گزارش آمده است که با وجود حجم بحران‌های سیاسی، انسانی و اقتصادی این کمیته همچنان شواهد و قرائنی درباره اقدام دولت سودان جنوبی برای خرید سلاح برای ارتش، دستگاه امنیت ملی، نیروها و دیگر گروه‌های مرتبط با آن وجود دارد.

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده است که سودان جنوبی با قحطی مواجه است و حدود نیمی از جمعیت 5.5 میلیون نفری آن از کمبود غذا رنج می‌برند.

جنگ داخلی در سودان جنوبی از سال 2013 به دنبال اقدام سلواکر مبنی بر برکناری «ریک مشار» معاون خود آغاز شد.
کد مطلب : ۱۱۸۸۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.