۰

پرتقال جنوب کیلویی 12 هزار تومان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲
به گزارش عصر تعادل، یکی از مهمترین نیازهای خانوار در روزهای پایانی سال تامین میوه شب عید است که باتوجه به شرایط بدجوی در چندماه اخیر، قیمت‌انواع مرکبات را تحت تاثیر خود قرار داده است و شاهد افزایش قیمت پرتقال داخلی تا 12 هزار تومان در بازار هستیم.
 
 
در حالی که به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم خانواده ها در تب و تاب خریدهای شب عید و تامین نیازهای این ایام هستند میوه یکی از بازارهای پر مصرف در این ایام محسوب می شود که با وجود سرمازدگی اغلب درختان پرتقال شاهد افزایش قیمت این میوه در میادین هستیم. 
 
 پرتقال های موجود در بازار یا دارای کیفیت مطلوبی نسیتند و یا قیمت های بسیار بالایی دارند که در این میان مسئولین پیشنهاد می کنند به جای خرید پرتقال، میوه های دیگر را جایگزین آن کنند که در این میان شاهد ورود میوه های وارداتی برای کنترل بازار میوه شب عید از کشورهای مصر و ترکیه هستیم
 
قیمت پرتقال های  داخلی در بازار بین 3 هزار و 500 تا 10 هزار تومان است که این حداقل قیمت برای پرتقال های داخلی با کیفیت نامطلوب بوده و هر میزان به قیمت ها افزوده شود به تبع آن نیز شاهد بهتر شدن این میوه هستیم. 
 
نکته قابل توجه این جا است که پرتقال های وارداتی با وجود قیمت بالاتری نسبت به پرتقال های داخلی از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند.
 
علاوه بر این قیمت سیب در میادین میوه و تره بار بین 3 هزار تا 5 هزارتومان است که این قیمت با وجود مطلوب بودن کیفیت سیب های موجود در بازار مناسب به نظر می رسد این در حالی است که قیمت هر کیلو کیوی بین 3 هزار تا 6 هزار تومان است.
 
قیمت هر کیلو خیار قلمی بین 2 هزار تا 4 هزار و 500 تومان او هر کیلو موز بین 4 هزار تا 5 هزار و 500 تومان به فروش می رسد.
  
بر اساس این گزارش مسئولین به جای کنترل قیمت میوه در بازار به مردم پیشنهاد می کنند به جای پرتقال های درجه دو و سه وارداتی از میوه های جایگزین آن در ایام نوروز استفاده کنند. 
کد مطلب : ۱۱۹۰۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.