۰

​خصوصی‌ سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
به گزارش عصر تعادل، رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اهمیت افزایش خصوصی سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تصدی‌گری به مردم واگذار و این اقتصاد بر پایه مردم و بخش خصوصی و نه براساس فعالیت دولت و نقدینگی دولت بنیان گذاشته شود.

پوری حسینی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه خصوصی‌سازی اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی قابل اندازه گیری به لحاظ کمی نیست و یکی از پایه ‌های اقتصاد مقاومتی اجرای دقیق اصل 44 است و تا زمانی که دولت گسترده و تصدی‌گری بزرگی را در اختیار دارد و اجازه ورود به بخش خصوصی را نمی‌دهد، تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت عکس عمل می‌‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تصدی‌گری به مردم واگذار شود و این اقتصاد بر پایه مردم و بخش خصوصی و نه براساس فعالیت دولت و نقدینگی دولت بنیان گذاشته شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی لزوم واگذاری بیشتر در خصوصی‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: هر میزان واگذاری خصوصی‌سازی و مردمی کردن اقتصاد کشور افزایش یابد به همان اندازه در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق خواهد بود.

پوری حسینی با اشاره به اهمیت واگذاری‌های به بخش خصوصی واقعی توضیح داد: برای اینکه خصوصی‌سازی به سمت مسیر واقعی خود حرکت کند و در قیمت‌گذاری رقابت پذیر و عرضه‌ها تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در زمینه خصوصی‌سازی موفقیت مطلوبی حاصل نمی‌شود عواملی است که به سازمان خصوصی‌سازی ارتباطی پیدا نمی‌کند.
کد مطلب : ۱۱۹۳۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.