۰

نخست وزیر کانادا: هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۲
به گزارش عصر تعادل، نخست‌وزیر کانادا با انتشار پیامی فرا رسیدن نوروز را تبریک گفت و آن را فرصتی برای تجدید تسلیم در برابر طبیعت و درک مشترک دانست.
 
جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا با انتشار پیامی که در پایگاه اینترنتی رسمی دولت کانادا قرار گرفته است فرا رسیدن نوروز را به تمام کسانی که آن را جشن می‌گیرند تبریک گفت‌.
 
نخست وزیر کانادا: هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز 
 
 
در متن این پیام آمده است:
 
ما امروز به ایرانی‌ها ، آسیای مرکزی ، کردها و کانادایی‌هایی که نوروز باستانی را جشن می‌گیرند می‌پیوندیم.

این جشن باستانی هزاران سال است که برای استقبال از بهار و سال جدید در تقویم پارسی بر پا داشته شده است. این فرصتی است تا اقوام و دوستان گرد سفره "هفت سین" که هفت نماد از نعمات زندگی در آن قرار می‌گیرد، جمع شوند. به یکدیگر هدیه بدهند و لذت ببرند.

نوروز در فارسی به معنی روز جدید است  که علاوه بر این فرصتی است تا تعهد مشترکمان را به هماهنگی طبیعت، پذیرش و درک مشترک تجدید کنیم.

ترودو در ادامه‌ پیام خود آورده است: در سال جاری که صدو پنجاهمین سالگرد اتحاد کانادا را جشن می‌گیریم من  از تمامی کانادایی‌ها می‌خواهم تا از تمامی فرهنگ‌ها، سنن و باورهایی که کانادا را مکانی پویا و فراگیر همان گونه که امروز هست می سازد، بهره ببرند. بنابراین اجازه دهید که اکنون این همیاری ایرانی‌ها ، آسیای مرکزی، کردها و برخی از کانادایی‌ها را در سراسر کشور به رسمیت بشناسیم و جشن بگیریم.

من به نمایندگی از دولت کانادا، صوفی (همسر جاستین ترودو) و خودم برای تمام کسانی که نوروز را در کانادا و سراسر جهان جشن می‌گیرند یک سال پر از سلامتی و موفقیت آرزومندم.

نخست وزیر کانادا همچنین در پایان پیام خود نوشت:

"هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز"
کد مطلب : ۱۱۹۳۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.