۰

​سال 95، سال بی‌مهری به داوران ایرانی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
به گزارش عصر تعادل، بهترین داور فوتبال آسیا در سال 2003 گفت: متاسفانه در سال گذشته شاهد بی‌مهری‌های فراوانی به داوران ایرانی بودیم.
 
مسعود مرادی اظهار داشت: زمانی که می‌گوییم در یک رشته ورزشی به سطح حرفه‌ای رسیده‌ایم، باید در همه امور حرفه‌ای باشیم، حرفه‌ای فکر کرده و حرفه‌ای عمل کنیم.

وی افزود: فوتبال در جهان امروز از یک ورزش ساده به یک صنعت بزرگ تبدیل شده و فرصت‌های بسیاری را در اختیار جوامع قرار می‌دهد که اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنیم، می‌توانیم شاهد توسعه در بخش‌های دیگر به ویژه بخش‌های اقتصادی باشیم.

این پیشکسوت داوری تصریح کرد: متاسفانه ما بیش از آنکه به اصل فوتبال پرداخته و برای توسعه این رشته ورزشی تلاش کنیم، به حاشیه‌ها می‌پردازیم.

مرادی گفت: برای تحقق این مهم باید در همه بخش‌ها حرفه‌ای عمل کنیم و نمی‌توانیم به برخی از ارکان فوتبال بی‌توجه باشیم.

وی بیان داشت: داوری جزیی از فوتبال و بخش جدا نشدنی آن است و اگر به توسعه داوری توجه نکنیم، فوتبال کشورمان آسیب می‌بیند.

این کارشناس داوری افزود: متاسفانه در سال 95 و علیرغم موفقیت‌های خوب داوران و به ویژه داوران جوان، شاهد بی‌مهری‌های فراوانی به آنها بودیم.

مرادی ادامه داد: دلیل بسیاری از نتایج ضعیف تیم‌های فوتبال در سال 95 به ناحق به داوران نسبت داده شد و از سوی دیگر برخی از باشگاه‌ها و هواداران آنها به تازگی تیم‌های برنده را هم متهم به لابی با داوران می‌کنند که اتهامی بسیار سنگین و دور از واقعیت است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال 96 دیگر شاهد بی‌مهری به داوران نباشیم.
کد مطلب : ۱۱۹۳۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.