۰

اولین پیام تهدید ترامپ برای کنگره

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
به گزارش عصر تعادل، رسانه های آمریکایی گزارش دادند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نشستی محرمانه که روز گذشته برای بررسی روند تصویب لایحه جایگزینی قانون بیمه های درمانی اوباما تشکیل شده بود، به اعضای جمهوریخواه کنگره هشدار داد که در صورت عدم حمایت از این لایحه، کرسی های خود را در انتخابات پارلمانی سال آینده از دست خواهند داد.
 
به گزارش  نشریه نیویورک تایمز، در شرایطی که طرح جایگزینی «اوباماکر» قرار است روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شود، تلاش جمهوریخواهان برای کسب حمایت لازم برای تصویب آن در روز های گذشته افزایش یافته است.
 
 
منابع آگاه خبری در همین رابطه می گویند که ترامپ روز گذشته (سه شنبه) در نشستی که با اعضای ارشد حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا داشته، هشدار داده است که چنانچه این لایحه تصویب نشود، بسیاری از آنها در انتخابات پارلمانی 2018 کرسی نمایندگی خود را از دست خواهند داد.
 
 
این اظهارات از یک سو می تواند به معنی قطع حمایت ترامپ از جمهوریخواهان مخالف این طرح جنجال برانگیز باشد و از سوی دیگر به کاهش اقبال عمومی حامیان حزب به آنها تعبیر شود.
 
 
نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که مخالفان و موافقان این طرح در جامعه آمریکا نسبت تقریبا برابری دارند.
 
 
دمکرات های کنگره ازجمله مخالفان اصلی جایگزین اوباماکر هستند و پیوسته در مسیر تصویب آن مانع تراشی می کنند. این لایحه نیازمند 218 رای موافق برای تصویب در مجلس نمایندگان است.
کد مطلب : ۱۱۹۵۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.