۰

​تخفیف 30 درصدی هتل‌های مشهد از امروز

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
به گزارش عصرتعادل، رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت 9میلیون شب اقامت از آغاز تعطیلات تا یکم فروردین‌ماه خبر داد.

مرتضی رحمانی‌موحد با اعلام نخستین آمار سفرهای نوروز سال ۹۶، اظهار کرد: تا پایان روز یکم فروردین‌ماه، ۹ میلیون نفر شب اقامت در کشور ثبت شده و ۹.۵ میلیون مسافر نوروزی نیز از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی کشور بازدید کرده‌اند. همچنین بیش از ۵۴ هزار پرونده‌ی تعزیراتی در کشور رسیدگی و بررسی شده است.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات موجود در کشور دسترسی نداشتن به آمار اقامت مسافران در منازل شخصی، فامیلی و اقامتگاه‌های غیر رسمی است، گفت: باید نظام آماری چند وجهی با یک نگاه تخصصی در حوزه‌ی همه اقامتگاه‌ها و خدمات کشور به دست آید که مقدمات این نظام آماری در حال تدوین و آماده‌سازی است.

او که در ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی حاضر شده بود، این شهر را مقصد نخست مسیرهای انتخابی مردم بویژه در مرحله نخست سفرهای نوروزی اعلام کرد و یادآور شد: خراسان رضوی با محوریت مشهد مقدس پرحجم‌ترین و متنوع‌ترین بستر خدمات رسانی را در یک هفته اخیر داشته است.

رحمانی‌موحد همچنین حجم خدمت به مردم در سراسر کشور را منحصر به فرد دانست و افزود: در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، دستورالعمل کشوری ابلاغ شده و دستگاه‌های مختلف سراسر کشور در قالب ۳۱ ستاد استانی و ۴۶۰ ستاد شهرستانی در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

تخفیف ۳۰ درصدی هتل‌های مشهد از امروز تا پایان تعطیلات

رحمانی‌موحد در حاشیه این جلسه نیز از تخفیف ۳۰ درصدی تمام هتل‌های مشهد از سوم فروردین‌ماه تا پایان تعطیلات نوروز به مسافران خبر داد.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: براساس توافق صورت گرفته میان معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و تشکل هتلداران خراسان رضوی از سوم فروردین ماه ۹۶ تا پایان تعطیلات نوروزی زائران می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی در تمام هتل‌های مشهد مقدس بهره ببرند.

نصف مسافران خراسان رضوی راهی مشهد شدند

علیرضا رشیدیان ـ استاندار خراسان رضوی ـ نیز در این ستاد با بیان این‌که در لحظه تحویل سال بیش از ۳ میلیون نفر در حرم مطهر رضوی حضور داشتند، افزود: آمار ورودی مسافران به خراسان رضوی تا یکم فروردین‌ماه ۹۶، بیش از ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر و آمار ورودی به مشهد مقدس در همین مدت بیش از ۲ میلیون و ۶۶۸ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در این استان، گفت: ۲۲ هتل ۴ و ۵ ستاره در حال ساخت است که با بهره‌برداری از این واحدها دست‌کم ۱۰ هزار شغل برای جوانان ایجاد می‌شود.

استاندار خراسان رضوی، میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این واحدهای اقامتی را ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم بخش خصوصی در این سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ درصد است.

ابلاغ ۲ ماده حمایتی برنامه ششم بعد از تعطیلات

معاون گردشگری در جریان سفر یک روزه‌ای که به مشهد داشت در هم‌اندیشی اعضای انجمن‌های اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی شرکت کرد و از ابلاغ دو ماده‌ی برنامه‌ی ششم توسعه به دستگاه‌های اجرایی در حمایت از بخش خصوصی گردشگری، پس از پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

 به گزارش ایسنا، رحمانی‌موحد گفت: با تلاش های معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور افزایش فعالیت‌های سرمایه‌گذاران و فعالان گردشگری دو ماده‌ی ۱۱۲ و ۱۱۵ در برنامه ششم توسعه پس از تعطیلات به دستگاه‌ها ابلاغ  می‌شود.

 به گفته‌ی او، ماده ۱۱۲ برنامه ششم توسعه، فعالان صنعت گردشگری را از نظام صنفی مستثنی می‌کند و براساس ماده‌ی مصوب ۱۱۵، امور تصدی‌گری و اجرایی و تعرفه‌ی خدمات به تشکل‌های حرفه‌ای و تخصصی  حوزه گردشگری واگذار می‌شود.

رحمانی موحد افزود: در همین راستا کارگروهی در معاونت تشکیل شده که امور تصدی‌گری را مورد بررسی قرار دهد که تا کنون به نتایج خوبی رسیده و انشالله بزودی فهرست وظایف تصدی‌گری و امور اجرایی تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش ما این است؛ به این سمت برویم که ساختار سازی در کشور بوجود آید و همه یکپارچه شوند. ضمن آن‌که هدفگذاری و مسیر پیش‌بینی شده در سطح کشور نیز به سمت خودکفایی و خودگردانی در امر گردشگری توسط سرمایه‌گذاران این حوزه به خوبی پیش می‌رود.

معاون گردشگری سپس با اشاره به جایگاه ویژه‌ی مشهد در صنعت گردشگری، گفت: امروز مشهد مقدس پیشتاز در نظم و انضباط حرفه‌ای در صنعت گردشگری است.

حسین زارع‌صفت ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ـ هم گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که به دنبال آن هستیم، توجه بیشتر و انسجام در حوزه گردشگری است. خراسان رضوی در حوزه گردشگری جایگاه ارزشمندی داشته و در نوروز جلوه ای از سهم و جایگاه این استان را در حوزه گردشگری شاهد بودیم.

وی با اشاره به تمرکز بیش از ۵۰ درصد واحدهای اقامتی کشور در مشهد، یادآور شد: بخش خصوصی بازیگران اصلی و فعالان اصلی صنعت گردشگری هستند که می‌توانند میدان‌دار باشند، چراکه جایگاه تشکل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد مطلب : ۱۱۹۵۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.