۰

ارائه خدمات امدادی به 20 هزار مسافر نوروزی

تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
به گزارش عصرتعادل، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با ارائه گزارش طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶ از بیست و پنج اسفندماه سال گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز(چهارم فروردین ماه) گفت: امدادگران هلال‌احمر در یک هزار و ۹۳۹ ماموریت امدادی خدمات لازم را به ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن از هموطنان ارائه داده و ۶ هزار و ۸۴۲ تن از مسافران نوروزی نیز به صورت موقت اسکان داده شده‌اند.

 مرتضی سلیمی با تشریح خدمات امدادگران در ۹ روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶ هلال‌احمر، اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر در مجموع در ۱۹۳۹ ماموریت امدادی، خدمات لازم را ارائه کرده‌اند که در این میان ۹۲۳ ماموریت شامل ۴۸ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات؛ ترافیکی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به امدادرسانی به ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن  از هموطنان در ۹ روز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ادامه داد: بر این اساس ۱۴۴۹ تن از حوادث نجات داده شده و ۹۶۹ تن  نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی با اشاره به رهاسازی ۳۸۱ مصدوم در ۲۰۹ مورد عملیات رهاسازی، خاطرنشان کرد: به علاوه ۶۸۰۰ تن از خدمات درمان سرپایی استفاده کردند و در این زمینه ۶۴۲ تن از هموطنان خدمات اسکان اضطراری دریافت کردند و ۶۸۴۲ مسافر نوروزی نیز به صورت موقت اسکان داده شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره گزارش پوشش امدادی راهیان نور در استان خوزستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۹۶ نیز گفت: در این مدت ۲۹۲۷ تن از هموطنان با سفر به مناطق عملیاتی زمان جنگ تحمیلی(راهیان نور) از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شده‌اند و براین اساس ۱۶۳۳ تن از خدمات درمان سرپایی بهره برده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی به ارائه خدمات پزشکی تست قند خون و فشار خون اشاره کرد و اذغان داشت: ۱۱۱۰ تن از هموطنان از خدمات پزشکی بهره‌مند و چهار تن نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و ۱۸۰ نفر نیز اسکان یافتند.
 
کد مطلب : ۱۱۹۶۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.