۰

امام جمعه کرمانشاه: با وجود زنان پرهیزکار، فساد از جامعه رخت بر می‌بندد

تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۱
به گزارش عصر تعادل، حجه الاسلام محمد حجتی خطیب این هفته نماز جمعه کرمانشاه در اولین نماز جمعه سال ۹۶ در کرمانشاه اظهار داشت: امیدواریم امسال سالی توأم با اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، پرنعمت، مبارک و دارای برکات زیاد باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به آغاز سال ۱۳۹۶ و همزمانی این سال با تولد یگانه دخت نبی اکرم و نزول برکات آسمانی، به تفسیر سوره مبارکه کوثر پرداخت و عنوان کرد: کوثر به معنای چشمه است، و امیرالمو منین علی علیه السلام ساقی کوثر است.

حجه الاسلام حجتی با اشاره به مقام والای حضرت زهرا سلام الله علی‌ها گفت: والدین باید فرزند خوب و صالح از خداوند درخواست کنند خواه دختر باشد یا پسر. حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در مورد حضرت زهرا سلام الله علی‌ها فرمودند؛ فاطمه جگرگوشه من است.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان کرد: حضرت امام قدس سره الشریف فرمودند: من ندیدم پس از رحلت پیغمبر صلی الله علیه و آله، جبرئیل بر امامی نازل شده باشد، اما جبرئیل بر حضرت زهرا سلام الله علی‌ها نازل شد.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را بزرگترین نعمت دانست و اظهار داشت: همه ما باید زندگی ائمه اطهار علیهم السلام را الگوی خود قرار دهیم.

حجه الاسلام حجتی بیان کرد: زنان مسلمان می‌توانند در مسائل شرعی و علم و دانش و تولید و اشتغال دوشادوش برادران حرکت کنند، بانوان مسلمان در این راه کوتاهی نکنند چرا که زنان ما هم کمال دارند و هم لیاقت.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به این موضوع که دنیای سالم و پاک مرهون وجود مادران صالح است گفت: با وجود زنان پرهیزکار، فساد از جامعه رخت بر می‌بندد و همین امر واجب میکند که بانوان باید حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را الگوی خود قرار دهند.

حجه الاسلام حجتی افزود: زن در بخش‌های مختلف نقش افتخار و ارزش را برای مردان به ارمغان می‌آورد، در این عصر و زمان حجاب مردان از زنان بهتر است و مردان پوشیده‌تر هستند. 

امام جمعه موقت کرمانشاه بااشاره به در پیش بودن میلاد حضرت امام باقر علیه السلام گفت: مناسبت لیلة الرغائب در اولین پنجشنبه ماه رجب را در پیش داریم که بسیار پرفضیلت است.
کد مطلب : ۱۱۹۶۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.