۰

توسعه کامل ذخایر نفتی در گرو جذب سرمایه خارجی

تاریخ انتشار
شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱
توسعه کامل ذخایر نفتی در گرو جذب سرمایه خارجی
به گزارش عصر تعادل،مرتضی بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه اولویت اقتصادی ایران در سال ۱۳۹۶ باید  جذب سرمایه خارجی باشد، افزود: باید بتوان تعامل خود را در دنیا بهتر کنیم و شرکت‌های بزرگ نفتی را برای فعالیت در کشور جذب کنیم، تا قادر نباشیم شرکت‌های خارجی را جذب کنیم، سرمایه، مدیریت و تکنولوژی نخواهیم داشت و در نتیجه  امکان توسعه کامل ذخایر و مخازن وجود ندارد.
وی درمورد کشورهایی که باید مشارکت آن‌ها در کشور جذب شود اظهار کرد: اینکه از کدام کشور سرمایه جذب شود بستگی به این دارد که قرار است  سرمایه در چه زمینه ای باشد. اگر در زمینه ترانزیت و انتقال گاز به بازارهای منطقه باشد باید تعامل با کشورها منطقه را گشترس دهیم تا بتوانیم از این کشورها به عنوان مسیری برای انتقال نفت و گاز بهره ببریم، اما اگر هدف توسعه مخازن و ذخیار نفتی باشد کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکایی می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: هنگامی که متوجه شویم مشکل ما سرمایه و به دست آوردن تکنولوژی است باید برآورد کنیم  این سرمایه باید از کجا جذب شود و در کجا استفاده شود. در زمینه نفتی هم قاعدتا  ذخایر و مخازن مشترک در اولویت قرار دارد و باید  دنبال این باشیم که سرمایه تکنولوزی طراز اول دنیا را در این زمینه جذب کنیم.
کد مطلب : ۱۱۹۷۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.