۰

اولویت های اقتصادی ایران در سال 96

تاریخ انتشار
شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۳
به گزارش عصر تعادل،یک مقام مسئول کارگری تاکید دارد که دولت در سال ۱۳۹۶ برای بیکاری فارغ التحصیلان چاره اساسی بیندیشد و مقابله با پدیده قاچاق را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

علی اصلانی اظهار کرد: اگر دولت رکود را از بین نبرد و بازار کار را تحریک نکند، سال ۱۳۹۶ هم مثل سال قبل، بیکاری تحصیل‌کردگان بزرگترین مشکل ما خواهد بود.

به گفته وی در حال حاضر نرخ بیکاری در افراد زیر دیپلم ۱۲ درصد و در لیسانسه‌ها ۲۸ درصد است و اکثر فارغ التحصیلان از هر شغلی استقبال نمی‌کنند لذا دولت باید از پذیرش برخی رشته‌ها به طور موقت جلوگیری کند و رشته‌هایی که نیاز بازار کار است گسترش دهد.

این مقام مسئول کارگری در ادامه با بیان اینکه قاچاق کالا به تولید داخلی لطمه می‌زند، افزود: دولت در سال ۱۳۹۵ تلاش زیادی برای مهار قاچاق انجام داد، ولی لازم است جدیت بیشتری به خرج بدهد چون همین حالا بسیاری از افراد از قاچاق سود می‌برند و آمار واردات خودرو به کشور نیز نشان می‌دهد که واردات ماشین‌های لوکس و گران قیمت در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۴ افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار  در عین حال برجام را در اقتصاد ایران تاثیرگذار دانست و گفت: ورود هواپیماهای ایرباس به ناوگان هوایی کشورو خرید چندین فروند هواپیمای بوئینگ از مهمترین اتفاقات سال گذشته در اقتصاد ایران بود و این امر به دنبال اجرای برجام در کشور صورت گرفت.

اصلانی گفت: با توجه به آنکه برجام فصل جدیدی در اقتصاد ایران در سطح بین المللی گشوده باید از این ظرفیت در جهت توسعه زیرساختها و گسترش تعاملات استفاده کنیم.

وی در پایان حمایت از تولید داخلی را در جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و ریزش نیروهای کار موثر خواند و گفت: اگر دولت از بنگاه‌های تولیدی حمایت نکند، یکی یکی از گردونه رقابت خارج می‌شوند و بعد از مدتی با جمعیت بیکار شده و کارخانه‌های ورشکسته زیادی مواجه خواهیم شد که هزینه سنگینی به اقتصاد و تولید ملی وارد می‌کند.
کد مطلب : ۱۱۹۷۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.