۰

کاهش 4 درصدی تلفات رانندگی در ایام نوروز

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
به گزارش عصر تعادل،جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که میزان تلفات حوادث رانندگی از ابتدای سفرهای نوروزی تا ششم فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است.
 
 
سردار إسکندر مومنی روز یکشنبه در آئین بدرقه مسافران نوروزی در مقر آزادراه کرج - قزوین افزود: فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین نسبت به سال گذشته بهتر شده و به همین دلیل شاهد کاهش تصادفات، جرایم عمومی و کاهش شمار مجروحان بوده ایم.
 
 
وی اضافه کرد: این درحالی است که میزان سفرها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در تمام روزهای دور اول سفرهای نوروزی شاهد بارش برف و باران بودیم .
 
 
مومنی گفت: با توجه به این ‌امر پیش بینی افزایش تصادفات دور از ذهن نبود اما خوشبختانه به رغم افزایش سفر و شرایط ناپایدار جوی حوادث کمتری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.
 
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید براین نکته که باید تلاش کرد هیچ انسانی کشته و مجروح نشود، اظهار داشت: تعداد مجروحان تصادف های نوروزی امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.
 
 
مومنی افزود: در زمینه جرائم امنیتی،اجتماعی و سرقت های مهم نیز 6 درصد کاهش جرائم داشتیم ضمن اینکه جرائم خشن نیز کاهش چشمگیری نشان می دهد.
 
 
وی ادامه داد: در سال 84 با وجود تردد 7 میلیون دستگاه خودرو بیش از 28 هزار نفر در جاده های کشور کشته شدند اما امروز با افزایش حجم سفر و تعداد خودروها این رقم کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
 
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سفرهای نوروزی و طرح نوروزی بزرگترین و پر حجم ترین عملیات ترافیکی و انتظامی سال است و برای هر چه بهتر برگزار کردن این بزرگترین و پر حجم ترین عملیات سال باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
 
 
وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی به تنهایی قادر به انجام امور در این زمینه نخواهد بود ، بیان داشت: به همین منظور رزمایش بزرگی در 24 اسفند ماه سال 95 طراحی و برنامه ریزی شد که دستگاه های مختلفی در این رزمایش حضور داشتند.
 
 
مومنی گفت: کلیه دستگاه های اجرایی، امدادی، خدماتی و انتظامی کشور برای تامین سفری ایمن و مطلوب با انجام امور بین بخشی و بین دستگاهی اهتمام ویژه دارند.
 
 
وی یادآور شد: طرح سفرهای نوروزی از 25 اسفند سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.
 
 
مومنی در ادامه با اشاره به اینکه موج اول سفر به اتمام رسیده و مسافران موج نخست در حال بازگشت هستند، گفت: موج دوم سفرها آغاز شده و با توجه به اینکه در دور دوم و هنگام برگشت مسافران از سفر توام با خستگی است و برخی برای رسیدن به مقصد عجله دارند، آمادگی باید تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.
 
 
جانشین فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه مدیریت سفر توسط مسافران ضروری است، افزود: مردم بازگشت خود را به روزهای پایانی نوروز موکول نکنند. 
کد مطلب : ۱۱۹۸۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.