۰

نجات 5 کوهنورد مفقود‌ شده در ارتفاعات تفتان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
به گزارش عصر تعادل، امدادگران عملیات امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش در 2 عملیات موفقیت‌آمیز امدادی توانستند 5 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان را نجات دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امدادگران عملیات امداد و نجات کوهستان این جمعیت در یک عملیات 12 ساعته با 13 نجاتگر در قالب 3 تیم عملیاتی موفق شدند 2 کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات تفتان را پیدا کنند.

محمدامین حسین‌زهی گفت: همچنین ساعتی قبل 3 کوهنورد دیگر که به دلیل تاریکی شب و عدم آشنایی به منطقه از مسیر اصلی خارج شده و در کوه‌های اطراف تفتان سرگردان شده بودند، با اطلاع به موقع تیم‌های نجات جمعیت هلال احمر نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: 8 نفر از امدادگران عملیات امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش در قالب 2 تیم کوهستان با یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات کوهستان برای این عملیات به محل اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاش بیان کرد: قله تفتان تنها آتشفشان نیمه فعال کشور و معروف به بام شرق ایران واقع در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان همه ساله پذیرای کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.
کد مطلب : ۱۲۰۰۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.