۰

آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ ها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
به گزارش عصر تعادل،بر اساس آخرین گزارش های دریافتی، وضعیت جوی و ترافیکی صبح روز چهارشنبه مورخ نهم فروردین ۹۶ به شرح ذیل است. 
 

بارش باران در اکثر محورهای استان لرستان و محورهای نقده و میاندوآب در استان آذربایجان غربی شاهد هستیم.

ترافیک در باند جنوب به شمال محور کندوان پرحجم و روان بوده و ترافیک در محور هراز محدوده تونل شماره 2 به علت یک فقره تصادف خسارتی 2 دستگاه سواری، نیمه سنگین است.

محورهای مسدود نیز شامل محور شمشک-دیزین در استان‌های تهران و البرز، محور پونل-خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل، محور سرو آباد-پاوه در استان‌های کردستان و کرمانشاه، محور اولنگ-شاهرود در استان‌های گلستان و سمنان، محور  فرعی سی سخت- پادنا در استان کهگیلویه و بویر احمد، محور شیراز-جهرم در استان فارس، محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان،  محور استهبان- نی ریز در استان فارس،  محور فرعی رودبار-کهنوج- قلعه گنج در جنوب استان کرمان،  محور امیدیه-دیلم در استان خوزستان و محور روستای ارم-باوردان در استان هرمزگان هستند.
 
سایر محورهای موصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.
 
*ترافیک سنگین در محور آمل_تهران
 
در حال حاضر ترافیک در محور آمل-تهران، محدوده نارنجستان به صورت سنگین و در سایر محورهای اصلی کشور تردد به صورت عادی و روان در جریان است.

هیچ‌گونه بارش و یا مداخلات جوی خاصی مشاهده و یا گزارش نشده است. 
 
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 120و 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

در سایت www.rahvar120.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترسی است. 
 
اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس
 
خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس راه البرز گفت که از 11 تا 14 فروردین ماه جاری به منظور تخلیه بارترافیکی در جاده کرج - چالوس محدودیت ترافیکی اعمال می شود.
 
سرهنگ رضا گودرزی افزود: بر این اساس از ساعت 12روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه 11الی 14 فروردین تا ساعت 3 بامداد روز بعد تردد وسیله نقلیه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.
 
وی اضافه کرد: تردد وسیله نقلیه از ساعت 15 روز های 11الی 14 فروردین الی ساعت 3 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روز14 فروردین ماه تردد انواع تریلر و کامیون ازمسیر غرب به شرق ممنوع خواهد بود.
 
رئیس پلیس راه استان البرز گفت: این ممنوعیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران نوروزی به سمت شمال اجرا می شود.
 
وی افزود: در مدت محدودیت در تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از مسیر کرج - چالوس ممنوع است.
 
گودرزی خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس و بالعکس ادامه دارد.
 
وی تاکید کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در روز 13 فروردین ماه جاری در تمام محورهای برون شهری استان البرز ممنوع است .
 
وی به رانندگان توصیه کرد علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.
 
بهترین زمان بازگشت دور دوم سفرهای نوروزی «پنج‌شنبه و جمعه» است
 
جانشین فرمانده ناجا گفت: سازمان هواشناسی بهترین زمان بازگشت از سفر‌های نوروزی را روز پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی کرده است که ما هم توصیه می‌کنیم مردم همین ۲ روز را برای بازگشت خود انتخاب کنند.

سردار مومنی در جمع خبرنگاران گفت: در مرحله دوم سفرهای نوروزی هستیم و در این مرحله، رعایت قانون بیشتر شده است و آمارهای ارائه شده از ابتدای طرح، ۷ درصد کاهش کشته‌ها را نشان می‌دهد و همین مقدار هم کاهش تعداد مجروحین داشته‌ایم.

وی افزود: میانگین سرعت یک کیلومتر کاهش داشته است و همین کاهش یکی از عوامل عمده کاهش تصادفات بوده است؛
در مجموع علی‌رغم افزایش سفرها و بارش نزولات جوی، کاهش تصادفات را داشته‌ایم.

سردار مومنی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل به عمل آمده، هر ۷۱ دقیقه، یک نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده است که نسبت به سال گذشته یازده دقیقه افزایش داشته است.

وی افزود: نکته مهم این است که ما پر تصادف‌ترین ایام سال‌مان، نوروز است اما در خود نوروز هم روز وسط تعطیلات و یکی دو روز آخر تعطیلات بیشترین حجم تصادفات را داریم.

که ضرورت دارد مردم نسبت به بازگشت خود برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: سازمان هواشناسی بهترین زمان بازگشت از سفر را روز پنجشنبه و جمعه پیش بینی کرده است که ما هم توصیه می‌کنیم مردم همین دو روز را برای بازگشت خود انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: ترددهای جاده‌ای، ۱۰ درصد افزایش یافته است که این افزایش سفر نیست فقط افزایش عبور و مرور است.

سردار مومنی گفت: گرایش سفرها در مرحله اول سفرها، استان‌های جنوبی بوده است اما در دور دوم سفرها تا کنون استان‌های شمالی مقصد مسافران بوده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: ما تمرکز اصلی مان بر تخلفات حادثه‌ساز است که اینها در رأس برخوردها هستند.

وی درباره شرایط انتظامی هم گفت: امنیت در سطح مطلوبی بوده است و نوروز ۹۶ تا کنون امنترین نوروز بوده است.

سردار مومنی افزود: میزان جرایم خشن حدود ۷ درصد کاهش داشته است و این امنیت، نعمت بزرگی است و ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است.

وی گفت: در نقاط صفر مرزی هم شاهد بیشترین امنیت بوده‌ایم و خدا رو شکر هیچ مشکل امنیتی تا کنون نداشته‌ایم. 
کد مطلب : ۱۲۰۱۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.