۰

روزهای پرالتهاب شطرنج جهان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۸
به گزارش عصر تعادل، شطرنج جهان روزهای پرالتهابی را پشت سر می گذارد. درحالی که سایت فدراسیون جهانی شطرنج بعد از نشست هیات رئیسه فیده خبری از استعفای رئیس این فدراسیون منتشر کرد دقایقی بعد ایلیومژینوف استعفای خود را تکذیب کرد.

کرسان ایلیومژینوف که بیش از ٢٠ سال ریاست فدراسیون جهانی شطرنج را بر عهده دارد حالا نه با دشمنان خارجی بلکه با دوستان خود در داخل فدراسیون جهانی طرف است. ایلیومژینوف در جدیدترین بیانیه خود عنوان کرده است:

"دوستان عزیز شطرنجی

از روز گذشته در تمامی حالات ممکن پیغام هایی را از طرف فدراسیون های شطرنج، بازیکنان و رسانه ها در رابطه با بحث استعفایم دریافت کردم.همون طور که می دانید در سال 2014 در ترومسوی نروژ پست ریاست فیده رو با حمایت 110 فدراسیون دریافت کردم و طبق برنامه، انتخابات بعدی در مجمع عمومی در سال 2018 در باتومی گرجستان برگزار خواهد شد.

توجه خودم را معطوف به وظایف کاری خودم کردم و هیچ دلیلی برای برگزاری جلسه هیات رئیسه اضافی نمی بینم. همان طور که معتقدم که باید بجای هدر دادن پول فیده برای برگزاری جلسه غیرضروری باید کار واقعی انجام بدیم. در حال حاضر وظایف و همین طور برنامه های پیش روی زیادی را برای انجام دادن داریم.

معتقدم که کارهای زیادی را برای شطرنج انجام دادیم و مسیر پرپیچ و خمی پیش را داریم. وظایف زیادی در این راه مشترک انتظار ما را می کشند و با وجود آزمایش ها و سختی های آتی، همین مسائل ما را به سمت موفقیت و راه های بی نظیر هدایت خواهند کرد. مساله مهم این است که باور داشته باشیم و خوش بینی خودمان را از دست ندهیم.

مساله مهم جهت به خاطر سپردن - همه از یک خانواده ایم - در کنار هم پیروز می شود"

ایلیومژینوف در کنفرانس خبری: مخالفینم می خواهند مرا وادار به استعفا کنند

ایلیومژینوف همچنین در کنفرانس خبری به میزبانی روسیه هم گفت: حالا مخالفینم می خواهند من را مجبور به استعفا کنند چرا که این آخرین شانس آنهاست. در جلسه هیات رئیسه اخیر در آتن هیچ چیزی را امضا نکردم و داوطلبانه هم امضا نخواهم کرد و به کار خودم تا انتخابات فیده بعدی در سال 2018 ادامه خواهم داد. تحریم های آمریکا علیه من تاثیری بر روی کارم نخواهد گذاشت.

فیلاتوف نایب رئیس فدراسیون روسیه نیز عنوان کرد: بعضی اعضای هیات رئیسه به دنبال ایجاد آشوب داخلی و مجبور کردن ایلیومژینوف به استعفا هستند چرا که این تنها راه برای محروم کردن او از ریاست فیده ست.
کد مطلب : ۱۲۰۱۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.