۰

هیچ برای هندبال ایران در سال ۹۵

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
هیچ برای هندبال ایران در سال ۹۵
به گزارش عصر تعادل، در سال ۱۳۹۵ هندبال با ناکامی‌های زیادی همراه بود، کسب سهمیه المپیک و گرفتن وایلد کارت مسابقات جهانی فرانسه، گرفتن سهمیه‌های جهانی در رده جوانان و نوجوانان مهمترین رویدادهایی بود که هندبال ایران از آن‌ها بازماند.
*هندبال ایران به المپیک ریو نرسید
ملی‌پوشان هندبال ایران که در مرحله اول انتخابی المپیک با چهار پیروزی و یک شکست به عنوان تیم دوم به مرحله دوم انتخابی المپیک راه یافته بودند، در سال ۹۵ در مرحله دوم انتخابی مسابقات، برابر سوئد، اسلوونی و اسپانیا شکست خوردند و شانس رفتن به ریو را از دست دادند.
هرچند  که تیم ایران به ریو نرسید اما کوبل داوری ایران مجید کلاهدوزان و علیرضا موسویان در چند دیدار در المپیک ریو سوت زدند.

تیم ملی هندبال ایران
*حسرت حضور در جام جهانی بر دل ملی‌پوشان ایران
در سال ۹۵ مسابقات قهرمانی هندبال جهان ٢٠١٧ در شهر فرانسه برگزار شد اما ملی‌پوشان هندبال ایران که در مسابقات آسیایی عنوان پنجمی را کسب کرده بودند ازصعود مستقیم به این مسابقات جا ماند. وایلد کارت این مسابقات هم با وجود قول‌های مکرر مسئولان فدراسیون وقت در تیرماه ۹۵ به نروژ رسید و سهم ایران نشد تا حسرت جام جهانی بر دل ملی‌پوشان باقی بماند.

*هفتمی جوانان هندبال ایران در آسیا
تیم ملی هندبال جوانان با وجود تمرینات زیاد در پانزدهمین دوره مسابقات آسیایی که در سال ۹۵ برگزار شد هفتم شد تا جوانان هم به مسابقات جهانی نرسند.

تیم ملی هندبال جوانان در آسیا
*استعفای رییس فدراسیون بعد از ۱۸ ماه
بعد از این ناکامی‌ها، استعفای رییس فدراسیون سیدابوالحسن مهدوی از سمت خود در مردادماه ۹۵، یکی دیگر از اتفاقات هندبال ایران بود که بعد از آن  ۱۰ شهریور ماه عباسعلی اکبری به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.

رییس پیشین فدراسیون هندبال- سیدابوالحسن مهدوی
* پازل بدبیاری هندبال تکمیل شد
در بحبوحه نبود رییس فدراسیون و نایب رییس در این فدراسیون، تیم ملی هندبال نوجوانان به دلیل آن‌چه که مسائل امنیتی عنوان شد، چند ساعت مانده به پرواز، از رفتن به بحرین منصرف شد و علاوه بر جریمه مالی از مسابقات آسیایی دور بعد هم محروم شد تا پازل ناکامی هندبال ایران در این سال کامل شود.

تیم ملی هندبال نوجوانان ایران
*لیگ برترها در سال ۹۵
لیگ برتر هندبال ۹۴ تا خرداد ماه ۱۳۹۵ ادامه دار شد، بازیکنان، ملی‌پوشان، مربیان و پیشکسوتان زیادی از نحوه برگزاری به صورت دوگروهی، طولانی شدن لیگ، پرداخت نشدن مبالغ بازیکنان گلایه‌ها کردند.
لیگ برتر هندبال ۹۵ آقایان که قرار بود از ۲۵ مهر استارت بخورد، به دلیل نبودن تیم ها و کامل نکردن مدارک‌شان از ۲۱ آبان‌ماه آغاز شد. علاوه بر آن بیرون ماندن ملی‌پوشان از این لیگ، پایین آمدن سقف قراردادهای بازیکنان، کوتاهی و فشردگی زمان برگزاری مسابقات از دیگر مشکلات لیگ برتر سال ۹۵ بود.
لیگ برتر هندبال بانوان هم با حضور هفت تیم در۲۹ مهر ۹۵  آغاز و با قهرمانی شهید چمران لارستان در ششم اسفند به پایان رسید. انحلال تیم هندبال بانوان ثامن‌الحجج که چندین دوره قهرمان لیگ برتر بود و حذف شهرداری سنندج که از تیم‌های مدعی و ریشه‌دار در لیگ برتر هندبال بود به دلیل برخی مشکلات مالی از جمله اتفاقات لیگ بانوان بود.

قهرمانی شهید چمران لارستان در لیگ برتر هندبال بانوان 95
*حذف محرومیت‌های رده نوجوانان در آسیا
در ۳۰ مهرماه سرپرست فدراسیون هندبال اعلام کرد که محرومیت دو تیم ملی هندبال نوجوانان پسران ایران (که به دلیل نرفتن به مسابقات آسیایی ۲۰۱۶ محروم شده بودند) و همچنین تیم دختران نوجوان هندبال (که در سال ۲۰۱۵ به مسابقه‌های هند اعزام نشده بود) را لغو کرده است.
*درخشش هندبالیست‌های ایران در باشگاه های اروپا
الله کرم و سجاد استکی، محسن باباصفری، افشین صادقی، شاهو نصرتی، ایمان جمالی، علیرضا موسوی، امین یوسف نژاد و ساسان موسی خانی هندبالیست‌هایی بودند که  در سال ۹۵ برای باشگاه‌های اروپایی به میدان رفتند و نام هندبال ایران را پرآوازه کردند.
*سجاد استکی برترین هندبالیست هندبال ایران در سال۹۵
سجاد استکی در ۹ بازی که برای تیم دیناموبخارست در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت، با به ثمر رساندن ۶۸ گل، در صدر برترین گلزن فصل اروپا قرار گرفت. او همچنین در نظرسنجی سایت خارجی در میان شش هندبالیست‌ تازه‌کار در لیگ قهرمانان اروپا، با اختلاف زیاد به عنوان اولین ایرانی در صدر آن‌ها قرار گرفت. سجاد در این فصل از مهمترین و موثرترین لژیونرهای هندبال در لیگ قهرمانان اروپا بود.

*حضور دو نماینده هندبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا
تیم نفت و گاز گچساران به عنوان تنها نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بعد از یک دوره غیبت حضور یافت و توانست در میان هشت تیم عنوان چهارمی را از آن‌ خود کند.

نفت و گاز گچساران در جام باشگاه های آسیا
نخستین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال زنان آسیا با حضور شش تیم در سال ۹۵ برگزار شد و شهرداری سنندج نماینده ایران در این مسابقات بود که به عنوان پنجمی دست یافت.

شهرداری سنندج در جام باشگاههای آسیا
*شهرداری کاشان در تورنمنت هلند
تیم باشگاهی شهرداری کاشان در حالی به تورنمنت هلند اعزام شد که پیش ازآن مسئولان فدراسیون اعلام کرده بودند که تیم ملی در این تورنمنت حاضر خواهد شد. با این حال شهرداری کاشان در این تورنمنت که هشت تیم حاضر بود هفتم شد.
  

تیم شهرداری کاشان در تورنمنت هلند
*نبود تیم ملی آقایان در سال ۹۵
آخرین اردوی تیم ملی هندبال ایران در مردادماه ۹۵ تشکیل و تیم عازم تورنمنت قطر شد. بعد از آن تیم ملی هندبال دیگر اردو و رقابتی نداشت.
*قطع همکاری سرمربیان تیم ملی
عرفان اسماعیلاگیچ در اردیبهشت ۹۵ به صورت توافقی با فدراسیون ایران قطع همکاری کرد. بعد از او، کمیته فنی محسن طاهری را به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال انتخاب کرد، اما او هم در ۱۸ آبان ماه، یعنی حدود شش ماه بعد از این سمت استعفا کرد.
*برگزاری مجمع انتخاباتی هندبال/ بازگشت رحیمی
در ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ بعد از چندماه بلاتکلیفی مجمع انتخاباتی هندبال برگزار شد و علیرضا رحیمی دوباره به فدراسیون هندبال بازگشت.

علیرضا رحیمی رییس جدید فدراسیون هندبال
*بازماندن هندبال ایران از بازی های کشورهای اسلامی در سال ۹۶
به دلیل اوضاع نابه سامان و نبود تیم ملی، هندبال ایران از مسابقات کشورهای اسلامی باکو هم بازماند.
*هندبال  سال ۹۵ در یک نگاه:
-مهمترین اتفاق سال : حضور دو رییس در یک سال
-غیر منتظره ترین اتفاق سال: عدم صعود به جام جهانی و تشکیل نشدن اردوی تیم ملی در شش ماه
-رکوردها  و تاریخ سازی‌ها: سجاد استکی، برترین گلزن اروپا
-مهمترین رویداد پیش‌رو: مسابقات آسیایی بزرگسالان و جام باشگاه‌های آسیا
کد مطلب : ۱۲۰۲۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.