۰

واکنش قاسمی به تحولات اخیر در استان کرکوک عراق

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۱
به گزارش عصر تعادل،سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: به اهتزاز درآمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک را اقدامی مغایر با قانون اساسی این کشور و تنش آفرین می‌دانیم.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص تحولات اخیر در استان کرکوک عراق افزود: موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق و تاکید بر پایبندی همه طرف‌ها به قانون اساسی و حل اختلافات در این کشور از طریق گفت: وگو و راهکارهای قانونی می‌باشد.

قاسمی اظهار کرد: بر این اساس به اهتزاز در آمدن هر پرچمی غیر از پرچم عراق در کرکوک را که طبق قانون اساسی این کشور تحت حاکمیت دولت فدرال می‌باشد، اقدامی مغایر با قانون اساسی و تنش آفرین می‌دانیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: مبارزه با تروریسم و پاکسازی مناطق باقیمانده عراق از لوث وجود تروریست‌های تکفیری و داعش، مهمترین مساله دولت و مردم عراق بوده که جمهوری اسلامی ایران نیز از آن حمایت کرده و به حمایت‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات اخیر برخی طرف‌های عراقی در کرکوک، از این جهت که می‌تواند بخشی از انرژی دولت و ملت عراق را از مسیر مبارزه با تروریست‌ها منحرف و مصروف مسائل سیاسی داخلی کند، نیز نگران کننده است.
کد مطلب : ۱۲۰۶۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.