۰

واکنش به تفاهم آسمان و بوئینگ

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
به گزارش عصر تعادل، خبر تفاهم میان شرکت هواپیمایی «آسمان» ایران و شرکت هواپیماسازی «بوئینگ» آمریکا برای خرید هواپیما، همانطور که انتظار می‌رفت با واکنش منفی کنگره آمریکا روبرو شد.

«جب هنسارلینگ» عضو جمهوری‌خواه و رئیس کمیته مالی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این خبر ایران را به انتقال سلاح و نیرو به سوریه متهم کرد و به موسسات مالی دخیل در فروش هواپیما به ایران، هشدار داد.

وی در بیانیه‌ای مکتوب با بیان اینکه باید اطمینان یافت که ایران از هواپیماهای مسافربری برای انتقال نیرو به سوریه استفاده نمی‌کند، نوشته است: «موسسات مالی آمریکایی و خارجی باید بدانند که هیچ‌کس نمی‌تواند وانمود کند که از ریسک تأمین مالی این توافق‌ها، اطلاع نداشته‌ است.»

بر اساس تفاهمی که روز سه‌شنبه اعلام شد، قرار است هواپیمایی آسمان 60 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 مکس خریداری کند.

بوئینگ با تائید این تفاهم، اعلام کرده است که در حال مذاکره با دولت آمریکا برای دریافت مجوزهای لازم است.

بر اساس توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، ممنوعیت فروش هواپیما به ایران لغو شده، با این حال موضع منفی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به این توافق، سرنوشت قراردادهای هواپیمایی ایران با شرکت‌های آمریکایی را مبهم کرده است.

کنگره آمریکا با حمایت لابی‌های وابسته به اسرائیل از جمله «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها»، طرحی را در دست بررسی دارد که موسسات مالی آمریکایی را از تأمین مالی قراردادهای هواپیمایی با ایران منع می‌کند.

منتقدان این طرح می‌گویند قرارداد فروش هواپیما درآمد سرشاری برای آمریکا دارد و کمک زیادی به تولید شغل می‌کند. بوئینگ در بیانیه اعلام تفاهم با آسمان، نوشته است که این قرارداد چند میلیارد دلاری، به ایجاد و تداوم ۱۸۰۰۰ فرصت شغلی در آمریکا منجر می‌شود.
کد مطلب : ۱۲۰۸۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.