۰

«جمهوری ترکیه» تغییر نام می‌دهد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۳
به گزارش عصرتعادل، یکی از اعضای پارلمان ترکیه روز چهارشنبه (امروز) مدعی شد که بزودی نام جمهوری ترکیه به «دولت فدرال آناتولی» تغییر خواهد کرد.

«اومیت اوزداغ»، نماینده شهر «غازی عینتاپ» طی شرکت در نشستی که "ائتلاف دموکراتیک" آن را ترتیب داده بود، گفت که ترکیه طی دوره آتی شاهد بحث و بررسی بر سر تغییر «جمهوری ترکیه» به نام «دولت فدرال آناتولی» خواهد بود.

وی در این ارتباط افزود که از چند وقت پیش منتظر سند و مدرکی بود تا این خبر را رسانه‌ای کند و پس از دست یابی به این سند اقدام به اعلام این خبر کرده است.

اوزداغ به آینده جمهوری قبرس شمالی (بخش تُرک‌نشین قبرس) اشاره کرد و احتمال داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی دوره آتی آن را از دستور کار این کشور ساقط کند.

قرار است روز شانزدهم ماه آوریل (27 فروردین ماه) مردم ترکیه در همه پرسی تغییر قانون اساسی شرکت کنند و درباره 18 تغییر پیشنهادی به قانون اساسی این کشور رای دهند.

تحلیلگران و مخالفان دولت ترکیه معتقدند که اقدام دولت حاکم این کشور در راستای افزایش قدرت رئیس جمهور بوده و منافی دموکراسی در ترکیه است.
کد مطلب : ۱۲۰۸۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.