۰

دولت سوریه هرگز از حمله شیمیایی استفاده نکرده است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۷
دولت سوریه هرگز از حمله شیمیایی استفاده نکرده است
به گزارش عصر تعادل، نماینده دولت سوریه در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون اعلام کرد: اظهارات برخی از نمایندگان در شورای امنیت نشان می‌دهد که سوریه با دو حمله مواجه است؛ یکی توسط برخی از نمایندگان دائم کشورها در شورای امنیت و دومی توسط گروه‌های مسلح تروریست به نمایندگی از همین کشورها.
وی افزود: سوریه هیچ نوع سلاح شیمیایی ندارد و از این سلاح هرگز استفاده نکرده است و استفاده نخواهد کرد. سوریه یکی از اعضای سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی بوده و به همه تعهدات خود عمل کرده است.
به گفته وی، بیان این اتهامات نشان می‌دهد که برخی از اعضای شورای امنیت و ترکیه و برخی از کشورهای حامی تروریسم به دنبال بهره‌برداری از ادعاهای خود برای هدف قرار دادن سوریه و مانع‌تراشی در رسیدن به راه حل سیاسی هستند.
به گزارش العالم، وی گفت: رئیس هیأت اعزامی دولت سوریه به گفت‌وگوهای ژنو به استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرده که گروه‌های مسلح تروریست دارای سلاح شیمیایی هستند.
نماینده سوریه تصریح کرد: ما ده‌ها نامه به شورای امنیت و سازمان ملل درباره دسترسی گروه‌های مسلح تروریست به مواد شیمیایی ارائه کرده‌ایم. تروریست‌ها این محموله‌های شیمیایی را از ترکیه وارد کرده‌اند. کشورهایی که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و به دنبال توجیه اقدامات این تروریست‌ها هستند تنها جناح‌هایی هستند که از استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان سود می‌برند.
وی خاطرنشان کرد: مسأله تعجب‌آور این است که فرانسه خواهان برگزاری نشست امروز شورای امنیت شده است و همین کشور در سال 2013 گزارش دروغینی درباره حادثه استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه دمشق ارائه کرده بود.
به گفته وی، فرانسه به همراه دیگر شرکای خود در گروه موسوم به ائتلاف بین‌المللی شریک در کشتار صدها غیرنظامی در سوریه است.
وی تأکید کرد: دولت سوریه با وارونه نشان حقایق و مطرح کردن اتهامات دروغین مخالف است و خود را به تعهدات سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی متعهد می‌داند و به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد.
کد مطلب : ۱۲۰۹۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.