۰

کاهش چشمگیر بازداشت ها در مرز مکزیک و آمریکا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
به گزارش عصر تعادل، وزیر امنیت داخلی آمریکا به کنگره این کشور گزارش داده که آمار دستگیرشدگان در مرز آمریکا و مکزیک به کم‌ترین رقم طی ۱۷ سال گذشته رسیده است.

جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا تأکید کرد، تصمیم‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری‌ این کشور "زمینه‌ساز" این رویداد بوده است.

بنا بر گزارشی که اداره مرزبانی آمریکا منتشر کرده، در ماه مارس تعداد مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در مرزهای مکزیک کمی کمتر از ۱۷۰۰۰ مورد بوده است که کمترین آمار از سال ۲۰۰۰ است.

بر همین اساس، جان کلی، وزیر امنیت داخلی روز چهارشنبه به کنگره گفت این آمار اتفاقی روی نداده و باید بابت آن دونالد ترامپ را تحسین کرد.

هم‌زمان دولت آمریکا مناقصه بر سر دیوارکشی بروی خط مرزی آمریکا و مکزیک را رسما آغاز کرده است.

کلی که در برابر کمیته امنیت داخلی سنا حاضر شده بود، به سناتورهای آمریکایی گفت: ما کاهش چشمگیری و فوق‌العاده‌ای در آمار مهاجران آمریکای مرکزی شاهد بوده‌ایم؛ کسانی که مسیر بسیار خطرناکی را برای رسیدن به ایالات متحده می‌پیمایند. مارس، پنجمین ماه متوالی بود که شاهد کاهش آمار دستگیری‌ها در مرز مکزیک بودیم به طوری در ماه مارس ۷۱ درصد کاهش نسبت به ماه دسامبر داشتیم؛ در آن ماه بیش از ۵۸ هزار بازداشتی ثبت کردیم.

با وجود این، وزیر امنیت داخلی آمریکا تاکید کرده که کاهش عبور مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک به سوی خاک آمریکا مانع از افزایش تلاش‌ها برای انسداد مرز جنوبی کشورش نخواهد شد و حفاظت از کشور در برابر تبه‌کاران و تروریست‌ها همچنان اولویت وزارتخانه تحت امر اوست.

به گزارش بی.بی.سی، بنابر آمار اداره مرزبانی و گمرگ آمریکا، در ماه فوریه گذشته ۲۳۸۵۹ نفر به علت عبور غیرقانونی از مرز آمریکا بازداشت شده بودند.

در همین حال، جان مک‌کین، سناتور برجسته جمهوری‌خواه در جلسه سنا از وزیر امنیت داخلی در مورد همکاری میان مرزبانان آمریکا و مکزیک پرسید که کلی در پاسخ تایید کرد، همکاری گسترده‌ای میان دو کشور در جریان است و تنها در سال گذشته (۲۰۱۶) مرزبانان مکزیکی توانسته‌اند جلوی ورود ۱۶۰ هزار مهاجر از آمریکای مرکزی را در مرزهای جنوبی مکزیک بگیرند.
کد مطلب : ۱۲۰۹۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.