۰

​ترامپ: حمایت پوتین از سوریه مایه تأسف است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۹
به گزارش عصر تعادل، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرد.

وی گفت: «فکر می‌کنم این یک بی‌آبرویی است. فکر می‌کنم این بی‌حرمتی به بشریت است. غیرقابل درک است که کسی بتواند چنین کاری کند. آن بچه‌ها بسیار زیبا بودند».

ترامپ سپس با اشاره به این حادثه درباره نقش روسیه در سوریه گفت: «فکر می‌کنم روز بسیار غم‌انگیزی برای روسیه بوده است، زیرا آن‌ها هم‌‌پیمان هستند و در این مورد، تمامی اطلاعات دلالت بر این دارد که سوریه چنین اقدامی را مرتکب شده است».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه دولت سابق این کشور گفته بود تمام تسلیحات شیمیایی از سوریه خارج شده، گفت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا باید به وعده خود برای اقدام نظامی در سوریه عمل می‌کرد.

خبرنگار نیویورک‌تایمز در خصوص گفت‌وگوی ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره سوریه سؤال پرسید: «آیا به سطحی رسیده‌اید که شخصاً با پوتین وارد گفت‌وگو و تماس شوید؟»

ترامپ در پاسخ به وی گفت: «من هرگز درباره آنچه از لحاظ نظامی انجام می‌دهم، صحبت نمی‌کنم. من سال‌هاست اعتراض خود را اعلام کردم. در خصوص سوریه نیز در این زمینه صحبت نخواهم کرد. مردم می‌گویند که با سوریه چه می‌کنید؟ من در این زمینه حرفی نمی‌زنم».

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «طبق اطلاعات، این (حمله) کاملاً توسط (دولت) سوریه انجام گرفته است اما هرکسی که با سوریه هم‌راستا باشد-بسیار ناامیدکننده است».

زیرساخت‌های ما مثل کشورهای جهان سوم است

خبرنگار نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از این مصاحبه، درباره ساختار آمریکا پرسید که ترامپ پاسخ داد: «...ما به زیرساخت نیاز داریم و می‌بایست جاده‌ها و پل‌های خود را ترمیم کنیم و به آن (زیرساخت) نیاز داریم. همچنین فرودگاه‌های ما که به هرحال مانند فرودگاه‌های جهان سومی است. به این فرودگاهها یک نگاهی بیاندازید، وحشتناک است. منظورم این است وقتی به فرودگاه کندی و فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس می‌روید، می‌بینید وحشتناک هستند.»

وی ادامه داد: «من فردی هستم که در قطر و در تمامی سراسر جهان و مکان‌های مختلف چین بوده‌ام و وقتی به این فرودگاه‌ها (فرودگاه‌های آمریکا) نگاه می‌کنیم، گویی ما جهان سومی هستیم».
کد مطلب : ۱۲۱۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.