۰

یکی از مهمترین مخاطرات تولید، واردات است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
به گزارش عصر تعادل،حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار با تاکید بر اینکه «حمایت از تولید و اشتغال بخش‌هایی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند» گفت: قطعا زمینه ایجاد اشتغال در تولید است، البته خدمات هم در کنار آن باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه خدمات بدون تولید نمی‌تواند مساله اشتغال را حل کند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که تولید علاوه بر اینکه می‌تواند مساله اشتغال را حل کرده و آثار اقتصادی داشته باشد، آثار اجتماعی و فرهنگی نیز به دنبال دارد. به عنوان نمونه با ایجاد اشتغال بخشی از آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در ادامه با بیان اینکه «در مساله تولید باید به واردات هم توجه داشت» گفت: یکی از مهمترین مخاطراتی که در مسیر تولید قرار دارد واردات است، اما باید بررسی شود که این واردات قانونی و با مجوز انجام می‌شود و یا اینکه غیر قانونی است؟ در واقع باید بررسی انجام شود نسبت به اینکه آیا واردات در مورد کالاهایی است که در داخل تولید می‌شود و چرا باید این کار از طریق واردات رسمی صورت بگیرد.
فولادگر افزود: البته مواردی هم وجود دارد که به عنوان مثال نیاز به واردات مواد اولیه و یا برخی تکنولوژی‌ها در مورد ماشین آلات داریم که باید نسبت به آنها واردات انجام شود. بنابراین این واردات قانونی باید مورد بررسی قرار گیرند که تا چه اندازه در مسیر سیاست‌ها هستند.
این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: اما آن دسته از وارداتی که غیر قانونی انجام می‌شود، قاچاق تلقی می‌شوند که باید با آنها مقابله کرد، ضمن اینکه همه متفق القول هستند که باید با پدیده‌هایی مثل قاچاق در واردات برخورد قانونی انجام شود.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی همچنین بیان کرد: باید به این موضوع نیز توجه داشت که آن بخشی که می‌خواهد با واردات بی رویه مقابله کند، از حاکمیت هم انتظار دارد. بنابراین مسیری که در سال جاری پیش روی ما قرار دارد، مسیری است که باید در جهت عملیاتی شدن آن در حوزه‌های تولید و اشتغال تلاش کنیم.
وی در پایان گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی نیز این موضوع را در دستور کار خود دارد و در واقع کار ما در این کمیسیون نظارتی است. البته اگر در مواردی نیاز به اصلاح قانون یا خلاء قانونی هم وجود داشته باشد حتما انجام می‌شود.
کد مطلب : ۱۲۱۳۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.