۰

سیاست واردات کالا را اصلاح کنید!

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
سیاست واردات کالا را اصلاح کنید!
به گزارش عصر تعادل،غلامرضا عباسی - رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران - در گفت‌وگو با خبرنگار در پاسخ به این پرسش که تولید در کشور با چه موانعی روبه رو است؟ گفت: یکی از موانع پیش روی تولید، پدیده قاچاق و واردات بی رویه است که دولت باید با افزایش صادرات و کاهش واردات زمینه افزایش درآمد ملی و سرمایه‌گذاری در کشور را فراهم کند.
وی اصلاح قوانین و تعرفه‌ها و سیاست‌های واردات را خواستار شد و گفت: واردات بی رویه به زیان تولید داخلی است و متاسفانه سازمانهایی که در این زمینه نقش دارند، نتوانستند به وظایف خود عمل کنند به نحوی که به جای حمایت از تولید داخلی، سیاست‌های واردات بیشتر را در پیش گرفتند که لازم است دولت در سال جاری این سیاست‌ها را اصلاح کند.
عباسی خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های واردات را اصلاح و بازنگری نکنیم، کارخانه‌ها و صنایع خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دهیم.
به گفته وی برای آنکه مردم از تولید داخلی حمایت کنند باید کیفیت تولیدات ارتقاء پیدا کند و این امر با توجه به نیروی کار و بهبود وضع معیشت و دستمزد محقق می‌شود.
این مقام مسئول کارگری کاهش هزینه‌های تولید و بخشودگی بدهی و جرایم مالیاتی کارفرمایان و تولیدگران را در تقویت تولید و صنعت موثر خواند و از دولت خواست تا با اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی از رکود و توقف فعالیت آنها جلوگیری کند.
رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر حفظ اشتغال بنگاه‌ها و جلوگیری از اخراج کارگران گفت: شعار تولید و اشتغال با اصلاح سیاستهای واردات، مقابله با دلالی و واسطه‌گری و قاچاق کالا عملی می‌شود.
کد مطلب : ۱۲۱۳۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.