۰

6 سال حضور کی‌روش در تیم ملی و رده‌بندی جهانی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
6 سال حضور کی‌روش در تیم ملی و رده‌بندی جهانی
به گزارش عصر تعادل، ۱۵ فرودرین ماه سال جاری، کارلوس کی‌روش ششمین سال حضور خود در راس کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران را هم پشت سر گذاشت و بعد از گذشت 6 سال اکنون تیم ملی فوتبال ایران نتایج بسیار خوبی را در آسیا کسب کرده و در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد. اکنون تیم ملی فوتبال ایران علاوه بر صدرنشینی در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا، بازی‌های قابل قبولی را هم ارائه می‌کند و مدت‌هاست که به صدر رنکینگ فوتبال آسیا تکیه داده است.
در واقع تیم ملی فوتبال ایران از دو سال و ۵ ماه پیش تا به امروز صدرنشین بلامنازع فوتبال آسیا بوده و هیچ تیمی در این مدت زمان بالاتر از ایران قرار نگرفته است. در حال حاضر فاصله ایران با تیم‌های دوم، سوم و چهارم آسیا یعنی ژاپن، کره جنوبی و استرالیا هم کم نیست و به نظر نمی‌رسد این تیم‌ها به راحتی بتوانند به ایران برسند و صدرنشینی را از ایران بگیرند.
در واقع زمانی که کارلوس کی‌روش تیم ملی ایران را در تاریخ ۱۵ فروردین ۹۰ به عهده گرفت، این تیم در رتبه چهارم آسیا و ۴۶ جهان بود و فاصله زیادی با تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره جنوبی داشت. بعد از حضور کی‌روش در ماه‌های نخست اما رتبه ایران باز هم بدتر شد و ایران تا رده ۶۷ جهان هم سقوط کرد که بدترین رتبه ایران در ۶ سال گذشته بوده است و از طرفی با اختلاف زیاد نسبت به سه تیم نخست آسیا در رده چهارم قرار داشت و در ماه‌هایی هم جای خود را با ازبکستان عوض می‌کرد و به رده پنجم آسیا سقوط می‌کرد.
بعد از تثبیت کی‌روش در تیم ملی و موفقیت نسبی تیم ملی، کی‌روش توانست بعد از گذشت ۳۲ ماه، در آبان سال ۹۲ ایران را به صدر رده‌بندی فوتبال آسیا برساند. بعد از آبان ۹۲ تا امروز ایران همواره صدرنشین فوتبال آسیا بوده و فقط ژاپن توانسته دو بار در ماه‌های مرداد و آبان ۹۳ برای حدود یک ماه صدر جدول را از ایران پس بگیرد اما ایران خیلی سریع مجدد به قله فوتبال آسیا بازگشت.
بعد از تثبیت صدرنشینی ایران، تیم کی‌روش همواره فاصله خود را با آسیایی‌ها افزایش داد و سعی کرد بهترین رتبه خود را در این رده بندی کسب کند. ایران در مهر ماه ۹۵، با رسیدن به رده ۲۷ به بهترین رتبه خود در دوره هدایت کی‌روش دست یافت و در آخرین دره بندی فیفا هم در جایگاه ۲۸ قرار گرفته است. در واقع ایران بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ که رده ۱۹ جهان را در اختیار داشت (در آن زمان معیارهای فیفا برای رده‌بندی با امروز تفاوت داشت)، هیچ گاه به رده ۲۷ جهان نرسیده بود و این بهترین رتبه ایران بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان است. اما بهترین رتبه ایران در رده بندی فدراسیون جهان به جایگاه ۱۵ جهان در سال ۲۰۰۵ و در دوره هدایت برانکو ایوانکوویچ باز می‌گردد.
در دوره هدایت کی‌روش بهترین رتبه یک تیم آسیایی در این رده‌بندی از آن ژاپن بوده که خرداد سال ۹۰ در رده ۱۳ جهان قرار داشته است.
در ادامه جایگاه ایران در طول ۶ سال گذشته را مشاهده می‌کنید:
سال ۹۰
ماه رده آسیایی رده جهانی
فروردین ۴ ۴۶
اردیبهشت ۴ ۴۷
خرداد ۴ ۵۰
تیر ۴ ۵۴
مرداد ۴ ۵۳
شهریور ۴ ۵۰
مهر ۴ ۴۲
آبان ۴ ۴۵
آذر ۴ ۴۵
دی ۴ ۴۴
بهمن ۴ ۴۷
اسفند ۴ ۵۱
سال ۹۱
ماه رده آسایی رده جهانی
فروردین ۴ ۵۱
اردیبهشت ۴ ۵۲
خرداد ۴ ۴۵
تیر ۴ ۵۰
مرداد ۴ ۴۵
شهریور ۴ ۵۴
مهر ۴ ۵۸
آبان ۴ ۴۴
آذر ۴ ۵۹
دی ۴ ۶۰
بهمن ۵ ۵۸
اسفند ۴ ۵۷
سال ۹۲
ماه رده آسیایی رده جهانی
فروردین ۴ ۵۶
اردیبهشت ۴ ۵۷
خرداد ۵ ۶۷
تیر ۴ ۵۲
مرداد ۲ ۵۲
شهریور ۲ ۴۸
مهر ۲ ۴۹
آبان یک ۴۵
آذر یک ۳۳
دی یک ۳۴
بهمن یک ۳۸
اسفند یک ۴۲
سال ۹۳
ماه رده آسیایی رده جهانی
فروردین یک ۳۷
اردیبهشت یک ۳۷
خرداد یک ۴۳
تیر یک ۴۹
مرداد ۲ ۴۸
شهریور یک ۴۴
مهر یک ۵۱
آبان ۲ ۵۶
آذر یک ۵۱
دی یک ۵۱
بهمن یک ۴۱
اسفند یک ۴۲
سال ۹۴
ماه رده آسیایی رده جهانی
فروردین یک ۴۰
اردیبهشت یک ۴۰
خرداد یک ۴۱
تیر یک ۳۸
مرداد یک ۴۱
شهریور یک ۴۰
مهر یک ۳۹
آبان یک ۴۳
آذر یک ۴۵
دی یک ۴۳
بهمن یک ۴۴
اسفند یک ۴۴
سال ۹۵
ماه رده آسیایی رده جهانی
فروردین یک ۴۲
اردیبهشت یک ۴۲
خرداد یک ۳۹
تیر یک ۳۹
مرداد یک ۳۹
شهریور یک ۳۷
مهر یک ۲۷
آبان یک ۳۰
آذر یک ۲۹
دی یک ۲۹
بهمن یک ۳۲
اسفند یک ۳۳
سال ۹۶
ماه رده آسیایی رده جهانی
فروردین یک ۲۸
کد مطلب : ۱۲۱۳۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.