۰

مرادی: اعتراض سهراب منطقی است اما با صبوری همه چیز حل می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۸
مرادی: اعتراض سهراب منطقی است اما با صبوری همه چیز حل می‌شود
به گزارش عصر تعادل،علی مرادی در گفت و گو با خبرنگار درباره نیامدن سهراب مرادی به اردوی تیم ملی و اعتراض او به امکانات نامناسب اردوی تیم ملی بیان کرد: این واقعیتی است که قهرمانان المپیکی طرح موضوع کرده‌اند. این موضوع را حتی به مسئولان ارشد ورزش ایران به صورت مکتوب و شفاهی اعلام کرده ایم که نیاز است به وزنه‌برداری بهتر از گذشته رسیدگی کنند. چرا که وزنه‌برداری توانمندی‌های خودش را بدون ادعا در سطح دنیا نشان داده است . بنابراین  نیاز است نگاه به سمت وزنه‌برداری تغییر کند.
او ادامه داد: سهراب مرادی واقعیت را گفته و اعتراض او منطقی بوده است. به هر حال حرف او حرف دل تمام خانواده وزنه برداری است. دولت تدبیر و امید در حال حاضر به لحاظ منابع مالی و امکانات خوب حمایت می‌کند از این رو باید نسبت به خروجی هایی که رشته‌های ورزشی مختلف دارند، تجدید نظر  و بازنگری در پرداخت اعتبارات انجام گیرد و فدراسیونی که عملکرد خوبی داشته تشویق شود.
مرادی هم چنین گفت: بودجه ما سال قبل از المپیک ۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بود اما کمیته ملی المپیک یک میلیارد و نیم پرداخت کرده است در حالی که ما فقط ۲ میلیارد هزینه مکمل های غذایی را دادیم. اردوهای ما در تمام رده های سنی برگزار شد. برای هر نفر نزدیک ۳۰۰هزار تومان در اردوی تیم ملی هزینه شده که در کل ۵-۶ میلیارد هزینه اسکان و تغذیه اردو های تیم ملی شده است. واقعاً اگر اسپانسر ها  و استانداری ها کمک نمی کردند ما دچار مشکل شده بودیم.
رییس فدراسیون وزنه برداری با گلایه از رتبه وزنه‌برداری در گرفتن بودجه تصریح کرد؟: واقعاً حق وزنه‌برداری رتبه هشتم در گرفتن بودجه نیست. چرا رشته‌ای مانند تیراندازی باید چهارم باشد؟ چرا وزنه برداری نباید بعد از رشته هایی مانند کشتی، فوتبال و جانبازان و معلولان قرار داشته باشد؟ ما سال گذشته ۶۰۰-۷۰۰ میلیون تومان برای حفظ و نگهداری و تعمیرات سالن تمرین هزینه کردیم و ۴۰۰ میلیون تومان وسایل گرفتیم . نکته جالب اینکه در این شرایط بعضی از رشته‌ها نزدیک یک سال بودجه ما عیدی گرفته‌اند و زمانی که  خود دوستان  این موضوع را به من گفتند واقعا تعجب کردم. از این رو واقعا حرفهای سهراب مرادی مظلومیت وزنه برداری را نشان می دهد. البته باید از ریاست جمهوری و وزیر ورزش و جوانان که جوایز المپیکی و قهرمانان را پرداخت کردند، تشکر کرد.
مرادی در پاسخ به این پرسش که درخواست جلسه با مسئولان وزرت ورزش  و کمیته ملی المپیک برای رفع مشکلات مالی فدراسیون داشته است، تصریح کرد: ما درخواست کرده ایم . دوستان ما در کمیته ملی المپیک مشکلات خاص خود ر دارند و می گویند تا کنون ۶۸ درصد بودجه به آنها پرداخت شده اما به نظرم همین مقدار را می توان مدیریت کرد. ورزش ایران پول کم ندارد اما به نظرم اقتصاد مقاومتی رعایت نمی‌شود.
او ادامه داد: بودجه مصوب ما در وزارت ورزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است اما ۸۸ درصد آن را پرداخت کرده‌اند. ورزش ایران از لحاظ مالی توانمند است  و به نظر من می توانند با برنامه ریزی، پولی که در ورزش هست را مدیریت کنند اما نمی‌خواهند مشکل حل شود .شاید مشکلاتی در پشت صحنه هست و من در جریان نیستم.
 مرادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نمی‌خواهد با سهراب مرادی برای بازگشت به اردوی تیم ملی صحبتی داشته باشد، تاکید کرد: بالاخره ما شرایط را مهیا کردیم و کمبودهایی هم هست اما باید صبور باشیم و با صبوری همه چیز حل می شود. کمپ تیم های ملی خانه وزنه برداران است . مطمئن باشید بودن بیرون از اردو حتی با این شرایط حداقلی به نفع آنها نخواهد بود .
 او افزود: وزنه برداران سرمایه‌های ملی هستند ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فضای مملو از آرامش برایشان فراهم کنیم  تا  در آینده نه چندان دور بتوانند دوباره افتخار آفرینی خود را در صحنه های بین المللی  تداوم بخشند.
مرادی درمورد اعلام لیست کاندیداتوری انتخابات فدراسیون جهانی و اینکه شانس خود را برای پیروزی در انتخابت چقدر می داند، گفت: هنوز لیست رسمی به فدراسیون های ملی ابلاغ نشده است ولی احتمالا همین نفراتی باشند که اسامی آنها اعلام شده است . اینکه فدراسیون جهانی به صورت شفاف به انتخابات نگاه می‌کند جای تقدیر دارد. در حال حاضر دو تفکر سنتی  و تحولات در انتخابات وجود دارد که خودش موفقیت بزرگی محسوب می  شود چرا که انتخابات از انحصار یک تفکر خاص که نزدیک به ۴۰ سال وجود داشت، خارج می شود.  اکنون نیز بر اساس این دو تفکر گروه بندی شکل می گیرد.
 او ادامه داد: با توجه به نگاه‌ها در سطح بین‌المللی، خوش بین هستم و امیدوارم در این زمینه خبرهای خوبی را بشنویم. نگاه حمایتی در نقاط مختلف جهان وجود دارد از این رو نسبت به انتخابات خوش بینم.
کد مطلب : ۱۲۱۳۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.