۰

امیری: در بازی رفت روی غافلگیری به الریان باختیم

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
به گزارش عصر تعادل،وحید امیری بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس امسال با وجود اینکه به پیراهن پرسپولیس رسید اما عملکرد مثبتی در روند حرکتی این تیم داشت به طوری که خیلی‌ها او را بهترین خرید سرخ‌پوشان در لیگ جاری می‌دانند. 

امیری در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم پرسپولیس، سالی که به او گذشت، اتفاقات بازی با پیکان، بازی پیش‌رو مقابل الریان قطر و صعود به جام جهانی همراه با تیم ملی در سالی که با پرسپولیس در آستانه قهرمانی است صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

* باخت به نفت آبادان برای ما یک سیلی محکم بود

با برد مقابل پیکان به نظر می‌رسد شرایط تیمی پرسپولیس خیلی خوب شده است.


خدا را شکر همین طور است. ما بعد از بازی با نفت آبادان که باختیم هم‌ قسم شدیم تا بازی‌های بعدی را ببریم. به نوعی باخت به نفت آبادان یک سیلی محکم به صورت ما بود تا بدانیم که همه چیز تمام نشده و نباید کار را تمام شده دانست. به همین دلیل در بازی با پیکان مثل گذشته و همانند یک تیم واقعی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم که البته خدا هم جواب زحمات ما را داد. ما موقعیت‌های دیگری هم در این بازی داشتیم که به گل برسیم اما در نهایت مهم سه امتیاز بود که آن را گرفتیم و در واقع توانستیم به قهرمانی نزدیک‌تر شویم. از طرف دیگر نتایجی دیروز رقم خورد که رقبای ما در صدر جدول کار برایشان سخت‌تر شد. با این شرایط وضعیت ما برای قهرمانی راحت‌تر از قبل شده و می‌توان گفت که کار تقریباً تمام است اما ما تا روز آخر با قدرت پیش می‌رویم تا روند خوبی که در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا داریم ادامه دهیم. 

از بازی با پیکان هم که موفق شدید این تیم را شکست دهید صحبت کن.

کاری به مسائل پیش آمده ندارم وظیفه من است به مجید جلالی به خاطر تیمش تبریک بگویم چرا که پیکان یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است. اما موضوعی که وجود دارد این است که ما آن روز فوتبال بازی کردیم و با فوتبال پیکان را شکست دادیم و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند. به هر حال خیلی مواقع اتفاقاتی می‌افتد که باعث ناراحتی می‌شود و فکر می‌کنم برخی‌ها می‌خواستند برد ما مقابل پیکان را زیر سؤال ببرند اما ما با یک عملکرد فوتبالی این تیم را شکست دادیم. در این بازی دو گل زدیم و چند موقعیت گل دیگر داشتیم که از دست رفت. به هر حال در فوتبال همیشه برد و باخت وجود دارد و باید آماده هر نتیجه‌ای بود. بابت بازی تیم پیکان به آنها تبریک می‌گویم اما حق ما بود که این تیم را شکست دهیم. 

در اواخر بازی با پیکان با درگیری‌هایی که به وجود آمد صحنه‌های زشتی شاهد بودیم در آن لحظات چه اتفاقاتی درون زمین افتاد؟

باور کنید من اصلاً ندیدم چه اتفاقاتی رخ داد و سرم را که برگرداندم دیدم که صادق بارانی با دست ضربه‌ای به صورت طارمی زد اما اینکه قبل از این صحنه چه اتفاقاتی افتاد من ندیدم. ما باید اخلاق و مردانگی را در زمین پیاده کنیم و امیدوارم که دیگر از این صحنه‌ها نبینیم.

* شاید درگیری‌های آخر بازی به خاطر کری‌خوانی بازیکنان پیکان قبل از بازی بود

چند ساعت قبل از بازی پرسپولیس مقابل پیکان فیلمی از سوی باشگاه پیکان منتشر شد که در آن بازیکنان این تیم برای پرسپولیسی‌ها کری‌های تندی خواندند و شاید این اتفاقات در واکنش به همان کری‌های قبل از بازی بود.

به خدا الان از زبان شما می‌شنوم که چنین فیلمی منتشر شده است چون شما و همه کسانی که من را می‌شناسید می‌دانید که در گیر و دار این مسائل نیستم و فقط به فوتبال بازی کردنم فکر می‌کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که ای کاش این اتفاقات رخ نمی‌داد اما به هر حال هر عملی عکس‌العملی دارد و اگر این فیلمی که شما می‌گویید منتشر شده قطعاً بازیکنان ما را ناراحت کرده است. ای کاش این شرایط پیش نمی‌آمد. این درگیری‌ها در فوتبال خوب نیست همه کسانی که آن روز آن بازی را دیدند شاهد فوتبال قشنگی بودند و فرقی نمی‌کرد که ما ببریم یا پیکان اما آ‌خر بازی آن اتفاقات نمی‌افتاد بهتر بود.

4 هفته مانده تا لیگ برتر رسماً تمام شود و این در حالی است که پرسپولیس اختلاف امتیاز خوبی نسبت به رقبایش دارد به نظرت می‌توان از حالا پرسپولیس را قهرمان دانست؟

اگر بخواهیم روی کاغذ حساب کنیم هنوز کار برای ما تمام نشده است اما هدف پرسپولیس بزرگتر از این مسائل است. باید همین روند را ادامه دهیم و چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان آسیا حریفانمان را شکست دهیم. خوشبختانه در شرایط آمادگی روحی، جسمانی و روانی خوبی هستیم و می‌خواهیم نتایج خوبی بگیریم. هدف ما در وهله اول قهرمانی در لیگ برتر و بعد از آن صعود از گروه در لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به مرحله حذفی است. به نظرم به خاطر همین شرایط نباید کار را تمام شده دانست و پا پس بکشیم.

* در بازی رفت مقابل الریان همه بازیکنان غفلت کردیم و باختیم

دو روز دیگر باید مقابل الریان قطر در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم. ارزیابی‌ات از این بازی و این تیم قطری چیست؟


باید بگویم الریان از نظر هزینه و امکانات اصلاً قابل مقایسه با تیم ما نیست اما همه دیدند که ما با بدشانسی در آن بازی شکست خوردیم. از دروازه‌بان گرفته تا بازیکنان خط حمله همگی غفلت کردیم و بازی که می‌توانستیم ببریم را باختیم. شاید اگر آن بازی را می‌بردیم خیلی راحت‌تر می‌توانستیم درباره صعود از گروه حرف بزنیم اما متأسفانه سه امتیاز حساس را از دست دادیم. با این همه هیچ چیز تمام نشده و ما فرصت جبران داریم. در بازی با پیکان چه بازیکنان اصلی و چه بازیکنان ذخیره همگی یکدل و هم قسم بودیم تا برنده شویم و برای بازی روز دوشنبه هم شرایط همین طور خواهد بود. امیدوارم با حمایت هواداران بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم تا فصل خیلی خوبی که تا اینجا داشتیم را ادامه دهیم. امیدوارم با گرفتن این سه امتیاز یکبار دیگر دل هوادارانمان را شاد کنیم.

* اما در فوتبال اگر فکر کنید کار تمام شده زمان باخت‌تان فرا رسیده است

صادقانه بگو که آیا بازی مثل الریان یا حتی دربی به خاطر غرور بازیکنان باعث شکست پرسپولیس شد یا نه؟


فکر نمی‌کنم به خاطر این مسائل باشد بازیکنان پرسپولیس از دقیقه یک تا دقیقه 90 می‌دوند. سیدجلال حسینی کاپیتان و بزرگتر تیم است اما وقتی می‌بینم آن 90 دقیقه می‌دود ناراحت می‌شوم اگر من ندوم. بقیه بازیکنان هم همین طور هستند اما به هر حال هر کسی در ذهن خودش فکری می‌کند. شاید کسی در ذهن خودش بگوید که بازی آسانی در پیش داریم اما خودم اعتقاد دارم که زیبایی فوتبال به این است که یک تیم همیشه برنده نشود و فوتبال با برد و باخت زیباست. یک زمان هر چه شما توپ می‌زنید گل نمی‌شود اما یک زمان هم یک توپ روی دروازه حریف می‌برید و گل می‌شود. من این مسائل را لطف و کار خدا می‌دانم. در بازی با نفت آبادان این تیم یک توپ روی دروازه ما آورد و همان توپ گل شد. اینها لطف خداست. با این همه نمی‌توانم بگویم ما غرور داشتیم. برخی مواقع شاید کسی فکر کند کار تمام است اما در فوتبال اگر فکر کنید کار تمام شده زمان باختتان فرا رسیده است.

اگر به هر دلیلی نتوانید الریان قطر را شکست دهید آیا باید کار را برای پرسپولیس تمام شده دانست؟

ببینید ما در مرحله برگشت سه بازی داریم که دو بازی در خانه و یک بازی در بیرون از خانه خواهد بود. به نظرم اگر هواداران مثل همیشه از تیم حمایت کنند می‌توانیم سه امتیاز بازی را بگیریم. حضور پررنگ هواداران ما کار را برای هر حریفی سخت می‌کند و می‌توانیم به سه امتیاز برسیم. به نظر من آنقدر که بازی با الریان اهمیت دارد بازی بعدی ما در لیگ مهم نیست اما نکته این است اگر خدای ناکرده روز دوشنبه برنده نشدیم باز هم دو بازی دیگر داریم هر چند که کار برای ما سخت خواهد شد. 

تو هم جزو بازیکنانی هستی هنوز از نفت تهران طلبکاری، بحث طلبت از این باشگاه به کجا رسید؟

ما چند وقت پیش با ‌آقای تاج هم جلسه‌ای داشتیم و صحبت‌هایی کردیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. واقعاً نمی‌دانم درباره افرادی که باشگاه نفت در اختیارشان است چه بگویم آنها خیلی راحت مقابل فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ایستاده‌اند و ما نمی‌دانیم باید چه کنیم. آنها با صلابت می‌گویند عشق‌مان نمی‌کشد پول بدهیم و انگار دوست هم ندارند پول ما را بدهند. از طرفی از آقایان شهریاری، آل‌اسحاق و قنبرزاده هم گله دارند که زمانی که می‌خواستند تیم را واگذار کنند مشخص نیست با چه شرایطی نفت را واگذار کردند که این آقایان به گونه‌ای رفتار می‌کنند انگار کسی از آنها طلبکار نیست. هر کسی هم که صحبتی می‌کند کاملاً گذراست و کسی جوابی برای حرف‌های ما ندارد. انگار کسی از آنها نمی‌خواهد که جواب طلبکاران را بدهد.من فکر می‌کنم خود وزارت نفت هم هنوز در این باشگاه دخالت دارد. چرا که آقایان خیلی محکم سر جایشان ایستاده‌اند و پول هم نمی‌دهند. باید به مدیران فعلی این باشگاه تبریک بگویم که مشخص است قدرت زیادی دارند و پشتشان خیلی گرم است که هیچ توجهی به وضعیت ما نکرده و عکس‌العملی هم نشان نمی‌دهند.

* آقایان صدای علی دایی را نمی‌شنوند وای به حال من، بیرانوند و امثالهم

جالب اینجاست که صدای اعتراض علی دایی هم بلند شده اما هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. 


به نکته خوبی اشاره کردید آقای دایی شخص کوچکی در کشور ما نیست و یک ملت پشت او هستند اما هر چه این بنده خدا هم فریاد می‌زند و مشکلات باشگاه نفت را می‌گوید کسی توجهی به این حرف‌ها نمی‌کند دیگر چه برسد به من و بیرانوند یا امثال ما. ببینید شرایط برای آقایان چقدر فراهم است که از جایشان هم تکان نمی‌خورند. تا اینجا هم ما حرمت نگه داشتیم و احترام‌ها را حفظ کردیم و هر بار که به باشگاه رفتیم کوچکترین عکس‌العملی نشان ندادیم تا همه چیز مسالمت‌آمیز حل شود اما این اتفاق رخ نداد. افرادی را در تیم نفت می‌شناسم که قرارداد یک سالشان 20 الی 30 میلیون تومان است که به آن پول هم نرسیدند و حق آنها این رفتار نبود. دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید و امیدوارم هر کسی که این شرایط را فراهم کرد و باعث و بانی این شد که خیلی‌ها به پول‌هایشان نرسند چوب کارهایش را بخورد. کسی که صدای ما را نمی‌شنود اما ما این افراد را به خدا واگذار می‌کنیم. فصل گذشته با آن هم مشکلات گوناگون با نفت تهران پنجم شدیم و با قدرت بازی‌هایمان را انجام دادیم اما کسی زحمات ما را ندید حتی قنبرزاده می‌گفت که تیم را به وزارت ورزش داده‌ایم تا آنها تیم را واگذار کنند و خیال شما از همه چیز راحت باشد اما این اتفاق هم رخ نداد و می‌بینیم که مربیان سازنده‌ای مثل محسن سیدی یا غلام حسنوی تیم ندارند. این افراد از کجا باید امرارمعاش کنند؟

* به جام جهانی برویم می‌توانیم به مرحله حذفی صعود کنیم 

همراه با تیم ملی فوتبال کشورمان هم روزهای خوبی را سپری می‌کنی. فکر می‌کنی بتوانیم صعود به جام جهانی را زودتر از پایان بازی‌های مقدماتی بگیریم؟


خوشبختانه اتفاقاتی در جدول مقدماتی جام جهانی رخ داده که باعث شده شرایط ما ایده‌آل باشد اما کار تمام شده نیست و نباید همه چیز را تمام شده بدانیم. یک ملت پشت تیم ملی هستند و برای موفقیت ما دعا می‌کنند دیدید که در بازی با چین چه جمعیتی به استادیوم آمده بود. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند تا با صلابت به جام جهانی صعود کنیم. امیدوارم همه هم و غم مسئولان هم حمایت از تیم ملی باشد تا شرایط بهتری برای تیم ملی فراهم شود. مطمئناً اگر به جام جهانی برویم می‌توانیم به دور بعدی هم صعود کنیم چرا که پتانسیل تیم ما بالاست و دیدید که همه تیم‌های بزرگ آسیایی مقابل ما شکست خوردند. سرمربی تیم ملی خواسته‌های آن چنانی ندارد و باید از او حمایت شود تا مسیر فوتبال ما کماکان خوب پیش برود. امیدوارم در خرداد ماه همراه با 80 میلیون ایرانی جشن صعود به جام جهانی را بگیریم. 

سالی که گذشت می‌تواند برای وحید امیری فوق‌العاده باشد. صعود به جام‌جهانی همراه با تیم ملی و قهرمانی با پرسپولیس در لیگ برتر یک شرایط استثنایی است.

دقیقاً همین طور است خدا را شکر سال فوق‌العاده‌ای را پشت‌سر گذاشتم و هر اتفاق خوبی که ممکن بود در زندگی فوتبالی و شخصی من رخ داد. قهرمانی با پرسپولیس و صعود به جام‌جهانی در کنار شروع زندگی متأهلی در کنار همسرم بهترین اتفاق برای هر فوتبالیست می‌تواند باشد. همه ما اهداف بزرگی داریم که به آنها می‌رسیم اما واقعاً امسال برایم رویایی بود. باید از همه کسانی که در این راه به من کمک کردند تشکر کنم؛ پدر، مادر و همسرم در زندگی شخصی و آقایان کی‌روش و برانکو در زندگی فوتبالی کمک زیادی به من کردند و امیدوارم بتوانم با زحماتی که می‌کشم محبت آنها را جبران کنم. 
کد مطلب : ۱۲۱۳۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.