۰

روسیه: سوریه شبیه عراق در سال 2003 است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
به گزارش عصر تعادل،وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا هیچ شواهدی را ارائه ندادند که وجود سلاح‌های شیمیایی در پایگاه الشعیرات در حمص را ثابت کند.

به نقل از روسیا الیوم، ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: حتی پس از گذشت یک روز از حملات شدید کشتی‌های جنگی آمریکا به فرودگاه الشعیرات، پنتاگون یا وزارت خارجه آمریکا شواهدی را مبنی بر وجود سلاح شیمیایی در این پایگاه هوایی سوری ارائه ندادند.

وی افزود:‌ ده‌ها نماینده از رسانه‌ها و مسئولان محلی و ادارات اطفای حریق و پلیس و همچنین نظامیان سوری به این پایگاه آمدند اما هیچ انباری که در آن سلاح‌های شیمیایی وجود داشته باشد، پیدا نشد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص اعلام کرد: تمامی کسانی که در حال حاضر در این فرودگاه حضور دارند یا کسانی که از قبل به این فرودگاه آمده بودند ماسک‌های گاز نگذاشتند و آن‌ها در وضعیت کاملا طبیعی هستند.

این مسئول نظامی روس گفت: چه چیزی به عنوان شواهدی مبنی بر وجود سلاح‌های شیمیایی در یک کشور نامطلوب برای واشنگتن به رئیس‌جمهور جدید آمریکا ارائه شده و چه کسی این شواهد را ارائه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این وضعیت بسیار یادآور پرونده شیمیایی در عراق در سال 2003 است که در آن این ادعا مطرح شد که عراق سلاح شیمیایی در اختیار دارد.
کد مطلب : ۱۲۱۵۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.