۰

کاهش ریسک مرگ زودهنگام، با مصرف آجیل

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۴
به گزارش عصر تعادل، مصرف ۲۰ گرم فندق و گردو و بادام زمینی در روز می تواند ریسک بیماری قلبی، سرطان و مرگ زودهنگام را کاهش دهد.
 
 
 مغزیجات آجیلی غنی از چربی های پلی اشباع نشده و چربی های مونواشباع نشده سالم برای قلب هستند که کلسترول بد یا LDL را کاهش می دهند؛ همچنین این مغزیجات منبع خوب فیتواسترول ها، ترکیباتی که به کاهش کلسترول خون کمک می کنند، هستند.

بررسی ۲۹ مطالعه قبلی و حدود ۸۱۹ هزار نفر نشان می دهد مصرف یک مشت مغزیجات آجیلی که در حدود ۲۰ گرم است می تواند ریسک بیماری قلبی را تا حدود ۳۰ درصد، ریسک سرطان را تا ۱۵ درصد و ریسک مرگ زودهنگام را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

در حقیقت یافته ها نشان می دهد مغزیجات آجیلی با کنترل اشتها به پیشگیری از اضافه وزن کمک کرده یا حتی منجر به کاهش وزن می شوند.

این مطالعه شامل انواع مغزیجاتی نظیر فندق و گردو و بادام زمینی بود. این مغزیجات مملو از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فولات، ویتامین E، پتاسیم و منیزیم هستند.

به گفت محققان، گردو در بین مغزیجات اهمیت بیشتری دارد چراکه دارای میزان قابل توجهی اسیدهای چرب امگا-۳ بوده که برای سلامت پوست مهم هستند. همچنین در مقایسه با سایر مغزیجات، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.
کد مطلب : ۱۲۱۷۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.