۰

کاهش سرقت خودرو و دزدی از منازل در نوروز 96

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
به گزارش عصر تعادل،معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی از کاهش هفت درصدی سرقت خودرو و سرقت منزل در فاصله زمانی 25 اسفندماه 95 تا 13 فروردین ماه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 
سرهنگ رضا موذن افزود: در همین مدت شاهد کاهش 20 درصدی سرقت محموله، 19درصدی سرقت مغازه، 5/9 درصدی موتور سیکلت و دو درصدی وسائل داخل خودرو بوده ایم.
 
 
وی با بیان اینکه این جرائم در این ایام بیشترین فراوانی را داشته است، گفت: به واسطه مسافرت و خالی بودن خانه ها و همچنین تردد وسائل نقلیه در سطح معابر و جاده ها، در زمینه پیشگیری از سرقت، توفیقات خوبی در این جرائم داشته ایم.
 
 
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گفت: در مدت اعلام شده(25 اسفندماه 95 تا 13 فروردین ماه 96) در کشف وقوع شاهد ارتقا 5/4 درصد بوده ایم.
 
 
سرهنگ موذن اضافه کرد: بهترین کشفیات دراین جرائم در حوزه خودرو بوده است و در 90 درصد جرائم در زمان اعلام شده موفق به کشف شده ایم.
 
 
وی افزود: راه اندازی گشت های ویژه با استفاده از خودروهای مجهز به دوربین های پلاک خوان، استفاده از نگهبان محله برای پوشش انتظامی معابر و اماکن جرم خیز برای پیشگیری از سرقت، استفاده از ظرفیت و توانمندی سایر پلیس های تخصصی برای پوشش انتظامی مناطق آلوده در 14 استان هدف که مسافر خیز است از اقدامات انجام شده در ایام نوروز بود.
 
 
وی به اجرای طرح های شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای و سابقه دار، اقدامات پیش دستانه در راستای ناامن کردن بسترهای احتمالی وقوع سرقت، ناکام ماندن سارقان در رسیدن به اهداف اشاره کرد و گفت: تقویت اشراف اطلاعاتی و سازمانی جرم، مقابله جدی و دقیق با سرقت های سریالی و باندی و هماهنگی با مراجع قضایی برای جلوگیری از آزادی سارقان هدف و حرفه ای از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بوده است.
کد مطلب : ۱۲۱۸۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.