۰

رای دادن به چهره‌های محبوب ورزشی و هنری تنها وضعیت شهر را خراب کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
رای دادن به چهره‌های محبوب ورزشی و هنری تنها وضعیت شهر را خراب کرد
به گزارش عصر تعادل،محمد درویش در گفت‌وگو با خبرنگار، در مورد ثبت نام تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه ها و مطبوعات برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، گفت: چیزی که شورای شهر تهران و دیگر کلانشهرها به آن احتیاج دارند افراد متخصص در حوزه شهرداری، محیط زیست، حقوق شهروندی، اقتصاد، مدیریت و ارتقای کیفیت روانی است، اینها اولویت اصلی اعضای ورودی به شوراها باید باشد. این افراد می توانند مشاورانی در حوزه های مختلف از جمله حوزه رسانه، هنر، ورزش و سایر رشته های لازم انتخاب کنند تا خلاءها را پر کنند.

وی افزود: وظیفه یک خبرنگار آنست که پایشگر وضعیت اطلاعاتی کشور باشد و خودش در مرحله قانونگذاری و تصویب قرار نگرفته و از شغل اصلی خود فاصله نگیرد. من موافق این کار نیستم که تعدادی از تخصص های غیر مرتبط به حوزه شهری وارد شورا شوند. هشت داور و بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و خبرنگاران برای انتخابات ثبت نام کرده اند؛ به نظر من با این کار هم اعتبار صنفی خود را به مخاطره می اندازند و هم وضعیت شهری را از این که هست بدتر می کنند، باید اجازه دهیم شهر توسط متخصصان شهری مدیریت شود.
نقش فرهیختگان جامعه در شناسایی و معرفی بهترین نامزدهای شورا
مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هنوز در کشور ما حزب های قدرتمند نداریم، گفت: باید فرهیختگان و سرمایه های اجتماعی شرکت کنندگان در انتخابات را بررسی کرده و افراد دارای صلاحیت را به مردم معرفی کنند. افراد شاخص جامعه که خود کاندید نیستند می توانند نقش کلیدی در این زمینه ایفا کنند و به مردم نقشه راه ارائه دهند تا مردم انتخاب های درست تری داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم باید بر اساس تخصص به کاندیدها رای بدهند، اظهار کرد: کاندیدهای انتخابات نیز باید مانیفست های خود را منتشر کرده و برنامه های خود را برای حضور در شورا در معرض دید عموم قرار دهند تا امکان قضاوت و داوری فراهم شود.
درویش در مورد اقدامات و تصمیمات محیط زیستی شورای چهارم اظهار کرد: نمونه هایی از این دست بسیار نادر و خیلی خیلی کم است و اگر هم چیزی اتفاق افتاده باعث بهبود وضعیت محیط زیست تهران نشده است. همچنان تفکیک زباله از مبدأ در کلانشهر تهران صورت نمی گیرد، هنوز در بسیاری از روزهای سال، هوا آلوده است و بیش از 20 میلیون ساعت از عمر ایرانی ها در سال در ترافیک تلف می شود. همچنان در تهران معضل کم تحرکی به دلیل استفاده بیش از حد از خودروهای شخصی وجود دارد چون هنوز در این کلانشهر به سمت گسترش حمل و نقل ریلی و مسیرهای ایمن برای پیاده روی و دوچرخه سواری و کاهش آلودگی صوتی نرفته ایم و حتی برای شهرداری که تونل همت و نیایش را ساخت و تقاطع غیر همسطح بیش تری ایجاد کرد کف زدند و شورای شهر شریک چنین اقداماتی است.
مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه منتخبین شورای شهرها باید کسانی باشند که تمام مولفه های ضروری در سکونتگاه های شهری را مورد توجه قرار دهند، گفت: متاسفانه در چهار دوره انتخابات شوراها این موارد رعایت نشده و معمولا به جناحی رای داده ایم و به چهره‌های محبوب ورزشی و هنری رای داده‌ایم و چون این افراد تخصصی در حوزه شهر نداشتند هم اعتبار خود را از دست دادند و هم وضعیت شهر را خراب کردند.
کد مطلب : ۱۲۱۸۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.