۰

انجام 235 پروژه مشترک دانشگاهی با اساتید خارجی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۹
انجام 235 پروژه مشترک دانشگاهی با اساتید خارجی
به گزارش عصر تعادل،دکتر سالار آملی در گفت‌وگو با خبرنگار با اعلام این مطلب بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها را مهمترین عامل توسعه علمی و کیفی این مراکز عنوان کرد و افزود: اعتقاد وزارت علوم بر این است که علم و فناوری مرز و محدوده نمی‌شناسد. باید از هر جای دنیا که می‌توانیم، علم و دانش را کسب کرده و به داخل کشور انتقال دهیم. اگرچه در این زمینه مشکلات و نقاط ضعفی در کشور وجود دارد، اما لازم است در این زمینه نیز برنامه‌های جدی و اساسی داشته باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: روند بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها از سال 94 و 95 وارد دانشگاه‌ها شده است و برای اولین بار دانشگاه‌های کشور وارد پروژه‌های بزرگ بین‌المللی شده‌اند. به طوری که این پروژه‌ها یک تا پنج میلیون دلار در سطح دانشگاه‌ها انجام شد و ما در حال حاضر مجری چندین پروژه در سطح دنیا هستیم.
قائم‌مقام امور بین‌الملل وزیر علوم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها توسعه فعالیت‌های علمی با 100 دانشگاه برتر دنیا است. به طوری که در حال حاضر دانشگاه‌های بزرگ داخل کشور با برخی از 100 دانشگاه بزرگ دنیا قرارداد بسته‌اند و دوره‌های مشترک تحصیلی آنها از مهرماه امسال عملیاتی و اجرایی می‌شود.
به گفته آملی، دوره‌های مشترک دانشگاه‌های برتر کشور با 100 دانشگاه برتر دنیا عمدتاً در سطح کارشناسی ارشد و دکتری است.
وی یادآور شد: اقدام دیگری که در حوزه بین‌المللی دانشگاه‌ها صورت گرفته، این است که پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه‌های داخل کشور و اساتید خارج منعقد شده است و در حال حاضر 235 پروژه مشترک وجود دارد که این پروژه‌ها کمک می‌کنند تا ما از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات آموزشی کشورهای دیگر بهره‌مند شویم و بتوانیم در یک تعامل جدی تحقیقات عمیق‌تر و کیفی‌تری را به مرحله عمل وارد کنیم.
قائم‌مقام امور بین‌الملل وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: به هر اندازه آموزش عالی ما بتواند بین‌المللی‌تر شود، راحت‌تر می‌توان مشکلات را رفع کرد. در واقع وقتی 52 هزار دانشجوی خارجی در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند، ناخودآگاه می‌تواند در ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشد.
کد مطلب : ۱۲۲۰۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.