۰

طنین صدای سیمین غانم در تالار وحد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
به گزارش عصر تعادل، سیمین غانم که در سال های اخیر همواره اردیبهشت ماه در برای بانوان در تالار وحدت می خواند روزهای ۲۱ ،۲۲ و ۲۸ اردیبهشت ماه میزبان هوادارانش خواهد بود.
 
طنین صدای سیمین غانم در تالار وحد 

این کنسرت زنانه همواره طرفداران خاص خودش را داشته و در زمان برگزاری مورد استقبال دوستدرانش قرار گرفته است.

برنامه‌های او معمولا در طول سالهای اخیر مورد توجه دوستداران این سبک قرار گرفته است و جزو معدود بانوان هنرمندی ست که همچنان در حال فعالیت مجاز در داخل کشور است.

 در این کنسرت سیمین غانم در ابتدا ساخته های جدیدش را اجرا خواهد کرد و در ادامه قطعات به یادماندنی چون «گل گلدون»، «آسمان آبی»، «قلک چشات»، «مرد من»، «پرنده» ،«ستاره»، «بی‌قرار»، «حلقه» و «گل پامچال» و... اجرا می کند.از ویژگی‌های کنسرت‌های اخیر او می‌توان به قطعات جدیدی اشاره کرد که هم ترانه و هم آهنگش را خود ساخته است.

قیمت بلیتهای این برنامه از ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

«سیمین غانم» در سال ۱۳۲۳ و در شهر تنکابن متولد شد و از سال ۱۳۴۸ فعالیت هنری خود را به طور رسمی آغاز کرد. خواننده قطعات خاطره انگیز «گل گلدون»، «سیب» و مرد من نخستین کنسرت خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی را مهر ماه ۱۳۷۸ و در سینما صحرای تهران اجرا کرد.

«غانم» دوره موسیقی سنتی و ردیف را زیر نظر محمود کریمی گذراند، مدتی نیز نزد مرتضی حنانه قواعد موسیقی و سلفژ را آموخت و با علی تجویدی نیز در زمینه موسیقی کار کرد. او در طول فعالیتِ خود از حمایت آهنگسازان توانایی چون بابک بیات، فریبرز لاچینی و... بهره‌مند شد. «قلک چشات»، نخستین ترانه بود و معروف‌ترین ترانه سیمین غانم «گل گلدون من» نام دارد که سروده فرهاد شیبانی و ساخته فریبرز لاچینی با تنظیم فریدون شهبازیان است. صدای سیمین غانم که در محدوده کنترآلتو قرار می‌گیرد، صدایی است گیرا، قوی و پرطنین.

 

او در این سال‌ها كه از همكاری با موسیقی‌دانان مَرد محروم مانده، خودش آهنگسازی و ترانه‌سرایی قطعاتش را انجام می‌دهد.

او سال‌هاست كه مشغول نوشتن قطعاتی برای كودكان است كه همراه با دو خواننده‌ی زن دیگر به اجرا درآورده و قرار است با همخوانی یك خواننده‌ی مرد منتشر شوند. تمام قطعات این آلبوم را خود غانم ساخته و اشعار آن را نیز خودش سروده است.

«سیمین غانم» كه در دومین جشن سالانه موسیقی ما از او تجلیل شد، در تمام این سال‌ها تنها برای بانوان خوانده و حاضر به همخوانی نشده است؛ با این حال چنانچه این آلبوم منتشر شود، می‌توان گفت كه نخستین تجربه‌ی خواننده‌ی «مرد من» در این خصوص خواهد بود. «غانم» مانند بسیاری از خوانندگان زن، ۲۰ سال بعد از انقلاب نخواند؛ اما در دوران اصلاحات همراه با خوانندگان دیگری چون زنده‌یاد «خاطره پروانه»، «پری ملكی» و دیگران به اجرای برنامه پرداخت.

او پیشتر در گفت وگویی درباره چرایی عدم همکاری اش با خوانندگان مرد به عنوان همخوان عنوان کرده است، «خیلی پیشنهاد داشتم و خیلی‌ها این درخواست را داشتند، اما همخوانی به آن صورتی که من دلم می‌خواهد، عملی نیست. یعنی اگر قرار باشد چندین صدا روی صدای من بیاید، دیگر صدای من اصلا شنیده نمی‌شود و عملا خواندن من تأثیری نخواهد داشت.»
کد مطلب : ۱۲۲۳۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.