۰

بوریس جانسون: روسیه با وتوی قطعنامه سوریه در طرف اشتباه قضیه قرار گرفت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۹
بوریس جانسون: روسیه با وتوی قطعنامه سوریه در طرف اشتباه قضیه قرار گرفت
به گزارش عصر تعادل،‌ بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت وتوی روسیه علیه قطعنامه‌ای که حمله شیمیایی سوریه را محکوم می‌کرد و خواستار آن می‌شد تا نظام اسد با یک هیات بین‌المللی همکاری کند، این کشور را در "طرف اشتباه" قضیه قرار می‌دهد.
رهبران جهان خواستار انجام تحقیقاتی درباره حمله مرگبار شیمیایی به شهرک خان شیخون سوریه شدند که هفته گذشته صورت گرفت. این حمله بهانه‌ای به دست آمریکا داد تا یک حمله موشکی تلافی‌جویانه علیه پایگاه هوایی الشعیرات سوریه انجام دهد.
در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که وتو شد، از دولت بشار اسد خواسته می‌شد تا اطلاعاتی درباره عملیات‌های هوایی ارائه کند و به بازرسان اجازه دسترسی فوری به پایگاه‌های هوایی را بدهد.
بوریس جانسون گفت: جامعه جهانی باید به وضوح اعلام کند که هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی به دست هر فرد یا گروهی در هر نقطه جهان غیر قابل قبول است و عاملان آن با پیامدهایی مواجه می‌شوند. بنابراین مایه نگرانی است که روسیه یکبار دیگر مانع اقدام شورای امنیت شد و به عبارتی از محکوم کردن استفاده از تسلیحات شیمیایی و یا حمایت از تحقیقات کامل درباره آن حمله امتناع کرده است. همین رویکرد روسیه را در طرف اشتباه قضیه قرار می‌دهد.
بوریس جانسون از درخواست‌های آمریکا برای یافتن یک راه‌حل سیاسی اعلام حمایت کرد و گفت رهبران گروه هفت آماده همکاری با روسیه برای خاتمه خشونت‌ها در سوریه هستند.
رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس افزود: بنابراین روسیه با یک انتخاب مواجه است؛ می‌تواند به حمایت از رژیم آدمکش سوریه به عنوان یک شاهرگ حیات ادامه دهد و یا اینکه همچون یک قدرت جهانی به مسوولیت‌هایش عمل کند و از نفوذش بر دمشق برای خاتمه شش سال آتش‌بس‌های ناکام استفاده کند.
کد مطلب : ۱۲۲۳۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.