۰

واکنش فرانسه و انگلیس به اظهارات اسد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶
به گزارش عصر تعادل، وزیر خارجه فرانسه اظهارات رئیس جمهور سوریه درباره حمله شیمیایی هفته گذشته در استان ادلب را دروغ دانسته است.

 ژان مارک آیرو وزیر خارجه فرانسه امروز جمعه در سخنانی تاکید کرد: اظهارات بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره حمله شیمیایی هفته گذشته در استان ادلب، دروغ بوده است.

وی این اظهارات را در نشست خبری مشترک با وانگ ئی وزیر خارجه چین بیان کرده است.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا نیز روز پنجشنبه گفت: لندن بر این باور است که دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی در استان ادلب است.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که به احتمال زیاد این حمله شیمیایی توسط نظام اسد انجام شده است. تنها نظام اسد توانایی و قدرت انجام چنین حمله ای را داشته است.

یک هیات بریتانیایی در سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی روز گذشته اعلام کرد که نمونه های گرفته شده از محل حمله شیمیایی نشان می دهد که از عامل اعصاب خردل در این حمله استفاده شده است.

بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، بر ضرورت تحقیقات بی‌طرفانه در خصوص حادثۀ شیمیایی خان شیخون تأکید کرد و در مورد بهره‌برداری از آن با «مقاصد سیاسی» علیه دمشق هشدار داد.

بشار اسد گفت: فقط می‌توانیم اجازۀ انجام تحقیقاتی را بدهیم که بی‌طرفانه باشد و مطمئن شویم کشورهایی که ذینفع نیستند در هیئت (تحقیق) حضور دارند تا اطمینان حاصل شود از آن برای مقاصد سیاسی استفاده نمی‌کنند.

رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد حمله به خان شیخون، اقدامی «ساختگی» بوده تا به‌عنوان بهانه‌ای برای حملۀ ایالات‌متحده به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

اسد با اشاره به حادثۀ شیمیایی خان شیخون افزود: «قطعاً، از نظر ما 100 درصد، ساختگی بود... تصور ما این است که غرب، به‌احتمال‌زیاد، ایالات‌متحده به دست تروریست‌ها آن را انجام داده است.»

اسد تأکید کرد دولت وی حتی اگر هنوز زرادخانۀ شیمیایی داشت، از آن استفاده نمی‌کرد.
کد مطلب : ۱۲۲۵۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.