۱
۲
​يادداشت

لاریجانی باز هم در سکوت فرو رفت!

تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۴
لاریجانی باز هم در سکوت فرو رفت!
به گزارش عصرتعادل، سید در یادداشتی نوشت: "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی را بدون شک می توان یکی از قهارترین سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران در سیاسی بازی دانست.

وی به خوبی می داند کی باید چه حرفی بزنم و کی نباید چه حرفی را نزد. حرف زدن و سکوتش همواره حساب شده است. بقول یکی از دوستان که کارشناس مسایل سیاسی است، "اگر نظام سیاسی ایران نخست وزیری بود، علی لاریجانی سال های سال نخست وزیر ایران می شد زیرا هم سیاس است و هم لابی باز حرفه ای."

یک نمونه کوچک از سیاسی بازی علی اقای لاریجانی را می توان در حوادث ۸۸ دانست. به گونه ای موضع گیری کرد که تا همین امروز هم نه کسی می تواند او را این وری دانست و نه اون وری. او با سکوت خاصش در حوادث ۸۸ این ابهام را به وجود آورد.

اکنون هم جناب لاریجانی که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، به خوبی می داند که فضای سیاسی و انتخاباتی کشور خواسته یا ناخواسته لحظه لحظه در حال رفتن به سمت دو قطبی شدن است و لذا اگر او بخواهد از یک قطب دفاع کند، مجبور است در برابر قطب دوم بایستد لذا سکوت را بر ورود به عرصه و اظهارنظر ترجیح داده است.

آقای لاریجانی همچون گذشته در سکوت فرو خواهد ماند تا انتخابات برگزار شود و سپس با یک تبریک عادی، موضع بی طرفانه ای اتخاذ خواهد کرد.

او با سکوت و بی طرفیش، تلاش می کند هوای همه جناح ها را داشته باشد. نه با طیف اعتدالی روحانی درگیر می شود و در می افتد و نه با طیف نسبتا اصولگرای رییسی. 

در کل علی آقای روحانی استاد بلا منازع خوابیدن وسط لاحاف است. 
 
کد مطلب : ۱۲۲۶۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ۰۹:۲۷
مثال بارز : از هر طرف باد بیاد من اونوریم.
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.