۰

بسته اخبار اقتصادی در روز جمعه

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶
بسته اخبار اقتصادی در روز جمعه
به گزارش عصر تعادل، برخی از اخبار اقتصادی امروز – جمعه - در ادامه آمده است که با کلیک برروی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.
سنت یارانه نقدی شکست
با اجرایی شدن قانون بودجه ۱۳۹۶، سنت چندین ساله پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی شکست و برخی از گروه‌های هدف، اولین یارانه امسال را همراه با رقمی بالاتر دریافت خواهند کرد.
تماس صوتی تلگرام نیامده فیلتر شد؟!
به دنبال انتشار اخباری مبنی بر اینکه پس از راه‌اندازی تماس صوتی تلگرام در ایران، محدودیتی برروی این سرویس اعمال شده است، روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه نقشی در فیلترینگ تماس صوتی تلگرام ندارد و اپراتورها در ارائه خدمات به کاربران مختار هستند.
میزان تولید نفت و گاز ایران در سال جدید اعلام شد
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درمورد میزان تولید نفت و گاز ایران در سال جدید اظهار کرد: میزان تولید نفت ایران تا پایان سال ۹۶ به چهار میلیون و ۵۰ هزار بشکه و میزان تولید گاز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.
کاهش ۶۰ درصدی تعرفه اینترنت
کاهش ۶۰ درصدی تعرفه اینترنت ثابت از سال ۱۳۹۲ تا کنون، کاهش تعرفه اینترنت موبایل و همچنین در نظر گرفتن نصف تعرفه داخل در مقایسه با تعرفه بین‌الملل از جمله اقدامات انجام‌شده برای کاهش تعرفه‌های مربوط به اینترنت بوده است.
زعفران چینی به بار بنشیند باید فاتحه زعفران ایران را خواند
رئیس اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی از شرایط نابسامان بازار زعفران گفت و اظهار کرد: چند سالی است چین اقدام به کاشت زعفران کرده که اگر محصول این کشور به دست آید، باید فاتحه بازار زعفران ایران را خواند.
چه‌کسانی ساز گرانی پردیس را کوک می‌کنند؟
با اینکه برخی پیمانکاران پردیس قصد دارند نرخ واحدها را بالا ببرند، مسوولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران، محکم پای عدم افزایش قیمت ایستاده‌اند.
سرمایه‌گذاری حدود ۱۸ میلیارد دلاری در بخش بالادست پارس‌جنوبی
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به افتتاح پنج فاز پارس جنوبی در هفته آینده، گفت: ارزش دلاری این طرح‌ها در بخش بالادست حدود ۱۸ میلیارد دلار است.
رییس انجمن قطعه‌سازان: وقفه‌ای در روند تولید خودرو ایجاد نشده است
رییس انجمن قطعه‌سازان ایران با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته انبار یکی از شرکت‌های قطعه‌سازی تامین‌کننده قطعات تولید خودرو، تاکید کرد که هیچ وقفه‌ای در روند عادی تولید این محصول در شرکت‌های خودروسازی ایجاد نخواهد شد.
سهامداران خرد بانک صادرات "نگران و منتظر"
در حالی که سهامداران خرد بانک صادرات ایران، نگران از آینده سرمایه متوقف شده خود هستند، زمزمه‌هایی شنیده شده که امکان دارد این بانک از بورس به بازار پایه فرابورس منتقل شود؛ مدیرعامل بورس تهران در این مورد می‌گوید باید تا اردیبهشت ماه صبر کرد تا شرکت بورس گزارش‌های شرکتها را بررسی کند.
تعدیل ۳۰ درصدی نیروی کار در کارخانه‌های بلور و چینی
رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر معتقد است طی سال‌های گذشته کارخانه‌های فعال در این حوزه حدود ۳۰ درصد از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند، چرا که هزینه‌های سنگینی به این کارخانه‌ها تحمیل شده است.
برجام و بازگشت اصولی به عرصه هواپیماسازی
سال های طولانی و سخت تحریم های اقتصادی که برای صنعت هوایی ایران چند دهه طول کشید باعث شد فکر ساخت هواپیمای داخلی به عنوان یک گزینه جدی مطرح شود، گزینه ای که سابقه چند ساله گذشته نشان از عدم موفقیت آن دارد.
کد مطلب : ۱۲۲۶۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.