۰

نقش پرنگ محیط‌ زیست و سیاست در جشنواره «ترایبکا»

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
به گزارش عصر تعادل، پس از پشت سرگذاشتن یک انتخابات ریاست جمهوری پرسروصدا، جشنواره امسال «ترایبکا» کارش را با انتشار یک بیانیه در همین هفته شروع می‌کند.
 
تازه ترین خبرها از جشنواره ترایبکا

 به نقل از رویترز، از قرار معلوم مسایل محیط زیستی، سیاسی و اجتماعی حضوری پررنگ در میان ۲۰۰ فیلمی دارند که به دقت برای نمایش در بخش فیلم بلند، مستند و نمایش تلویزیونی جشنواره نیویورکی «ترایبکا» انتخاب شده‌اند.

شانزدهمین دوره جشنواره فیلم ترایبکا از ۱۹ تا ۳۰ آوریل برگزار می‌شود و به گفته جین رزنتال از بنیان‌گذاران این جشنواره که در کنار رابرت دنیرو در یک گفتگوی تلویزیونی حضور یافته بود، این جشنواره امسال بر مسایل محیط زیستی و این واقعیت که ما -این جشنواره-  یک جامعه باز است و از هر اندیشه‌ای استقبال می‌کند، تمرکز دارد.

وی افزود: هنرمندان می‌توانند به اینجا بیایند و چنان به بیان نظراتشان بپردازند که هیچ سیاستمداری نمی‌تواند.

به گفته رزنتال، فیلم‌هایی درباره غذاهای تلف شده، در خطر انقراض بودن نسل کرگدن سفید و مستندی درباره خطوط نفتی داکوتا از جمله موضوع‌های فیلم‌های مستند این دوره برای «روز زمین» هستند که ۲۲ آوریل و در اواسط جشنواره جای گرفته است.

مستندی درباره مهاجرت، شهروندی آمریکا و فعالیت‌های پلیس نیز بخش‌هایی از فیلم‌های اجتماعی این دوره را تشکیل می‌دهند.

این جشنواره روز چهارشنبه کارش را با نمایش مستندی درباره کلایو دیویس تهیه‌کننده صفحه که از عوامل مهم موفقیت خوانندگانی چون ویتنی هوستون، کلی کلارکسون وجنیفر هادسون بود، شروع می‌کند.

در روزهای پایانی این دوره جشنواره چهل و پنجمین سالگرد ساخته شدن فیلم «پدرخوانده» با حضور بازیگران این فیلم اسکاری و نیز قسمت دوم آن در سال ۱۹۷۴ با حضور فرانسیس فورد کاپولا، آل پاچینو، دایان کیتون، رابرت دنیرو و رابرت دووال گرامی داشته می‌شود. روز ۲۹ آوریل این برنامه با نمایش فیلم‌ها برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم ترایبکا سال ۲۰۰۲ توسط رابرت دنیرو و رزنتال برای حمایت از منهتن پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بنیان‌گذاشته شد و کار خود را شروع کرد.  
 
کد مطلب : ۱۲۲۷۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.