۰

کرزای: آمریکا را از خاک افغانستان بیرون می‌ کنم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۳
به گزارش عصر تعادل، «حامد کرزای» رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز در اظهاراتی که در یک کنفرانس به ایراد آن پرداخت، اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا  به «تجاوز و ظلم» آمریکا در کشورش پایان داده و این کشور را «آزاد» کند.

کرزای با انتقاد از پرتاب «مادر همه بمب ها» توسط آمریکا در افغانستان، آن را «بمب اتم» توصیف کرد و از مقامات آمریکایی پرسید: چرا صبر کردید تا داعش در طول دو سال به این کشور آمده و اکنون اعلام می کنید که آن ها را هدف قرار می دهیم. چه نقشه ای دارید؟

وی در واکنش به پرتاب «مادر همه بمب ها» در ولایت ننگرهار گفت که این توهین به مردم افغانستان است و لذا او تصمیم گرفته است تا آمریکا را از خاک کشورش بیرون کند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان در ادامه افزود که از مدتها پیش مردم شینوار ولایت ننگرهار در دیدار با او گفته بودند که کسانی آمده اند و آنها را از خانه و کاشانه شان بیرون می‌ کنند.

حامد کرزای  در ادامه گفت که با آزمایش این بمب در ولایت ننگرهار متوجه شده است که چرا مردم از خانه و سرزمین‌ شان دور و آواره می‌شدند؛ چون آمریکا می‌ خواست چنین بمبی را آزمایش کند.
کد مطلب : ۱۲۲۸۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.