۰

راز دو قتل عجیب در ورزشگاه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
به گزارش عصر تعادل،خشونت در فوتبال آمریکای ‌جنوبی همواره وجود داشته و گاهی اوقات فاجعه هم به‌بار می‌آورد. این‌بار فوتبال آرژانتین درگیر چنین مسأله‌ای شده و فردی که برادرش ٤‌سال قبل در ورزشگاه به قتل رسیده بود، خودش نیز جانش را در استادیوم از دست داد.
 
راز دو قتل عجیب در ورزشگاه 
 
 
قتل یک هوادار در ورزشگاه
 
 
در جریان دیدار تیم‌های بلگرانو و تایرس در لیگ آرژانتین حادثه عجیبی رخ داد که درنهایت به قتل یک جوان انجامید. گروهی از هواداران بلگرانو در دیدار این دو تیم همشهری یک جوان به نام «امانوئل بالبو» را از سکوها به پایین پرتاب کردند که این موضوع باعث آسیب‌دیدگی‌ شدید هوادار جوان شد. با این‌که پلیس و نیروهای امدادی سریعا وارد عمل شدند اما بعد از انتقال این جوان به بیمارستان او به دلیل ضربه مغزی جان خود را از دست داد تا میدان فوتبال تبدیل به قتلگاهی برای گرفتن جان یک هوادار شود. طبق اعلام باشگاه بلگرانو، علاوه بر بالبو، یک هوادار دیگر به نام «دیه‌گو فریدمن» هم در درگیری میان هواداران دو تیم مجروح شده است.
 
 
پشت پرده تراژیک ماجرا
 
 
در حالی که به نظر می‌رسید این ماجرا فقط یک درگیری بین هواداران ٢ تیم بوده باشد، مصاحبه‌ای که پدر «امانوئل بالبو» با یکی از شبکه‌های تلویزیونی انجام داد، پرده از راز این درگیری برداشت: «این حادثه از جایی شروع شد که ٤‌سال پیش یکی از پسرانم را به قتل رساندند. امانوئل که برای تماشای دربی به ورزشگاه رفته بود، یکی از قاتلان به نام اسکار گومس را در ورزشگاه دید و او را شناخت. قاتل فرزندم به همراه دوستانش شروع به کتک زدن فرزندم کردند و او را تا جایی که توانستند زدند. سپس گومس به دوستانش گفت‌: او یک خائن (هوادار تیم تایرس) است. او را به پایین پرتاب کنید. هواداران خشمگین نیز او را از سکو به پایین پرت کردند.»
 
 
بازتاب جهانی
 
 
فیلم پرت کردن این جوان از روی سکوهای ورزشگاه دست‌به‌دست در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید و علاقه‌مندان به فوتبال نیز شدیدا این جنایت را محکوم کردند. پلیس آرژانتین که در محل نیز حضور داشت و در انتقال مجروح به بیمارستان کمک کرد، تحقیقات خود را سریعا آغاز کرد. آن‌طور که از رسانه‌های آرژانتینی خبر می‌رسد ٣ فردی که در این ماجرا دست داشتند، توسط پلیس دستگیر شده‌اند.
 
 
فوتبال یا جنگ؟
 
 
درگیری‌های خشونت‌آمیز در فوتبال آرژانتین طی سال‌های اخیر سبب شد که مسئولان این کشور از حضور هواداران تیم‌های میهمان در ورزشگاه تیم میزبان ممانعت به عمل آورند اما ظاهرا این راهکار هم برای جلوگیری از ادامه خشونت‌ها کافی نبوده است. بارها از خشونت در فوتبال آمریکای ‌جنوبی صحبت به میان آمده است اما به نظر می‌رسد از دست هیچ‌کسی کاری ساخته نیست. فوتبال در آن منطقه اصلا در جوی شبیه سایر نقاط دنیا برگزار نمی‌شود و آشوب و درگیری جزیی از این رشته به شمار می‌رود. باید دید جنایت اخیر که باعث کشته شدن یک هوادار فوتبال آن هم در محل استادیوم شده، باعث می‌شود تا آرژانتینی‌ها فکری به حال خشونت تماشاگران در استادیوم کنند یا خیر.
کد مطلب : ۱۲۳۲۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.