۰

ناوهای آمریکا به جای کره به اقیانوس هند رفت!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۲
به گزارش عصر تعادل، زمانی که هفته گذشته کاخ سفید اعلام کرد گروهی از ناوهای آمریکایی راهی شبه جزیره کره شده‌اند، این ناوها در واقع در مسیر عکس در حال حرکت بوده و ساعاتی بعد به رزمایش مشترک با استرالیا پیوسته‌اند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، انتشار خبر اعزام ناو هواپیمابر «کارل وینسون» و چهار ناوشکن دیگر به سمت شبه‌جزیره کره آن هم دو روز پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، این تصور را به وجود آورده بود که احتمال دارد واشنگتن حمله مشابهی را هم علیه کره شمالی انجام دهد.

در حالی که خبر اعزام این ناوگروه به سمت شبه جزیره کره به تیتر یک تمام رسانه‌های شرق آسیا بدل شده بود، این کشتی‌ها نزدیک به 6000 کیلومتر دورتر در آب‌های اقیانوس هند در حال تمرین نظامی بودند.
 
 ناوهای آمریکا به جای کره به اقیانوس هند رفت!

مقامات آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که این مسئله ناشی از سلسله‌ای از اشتباهات، از جمله اعلام پیش از موعد آغاز مأموریت تا توضیح نادرست «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در مورد موقعیت این ناوگروه، بوده است.

همه این رخدادها این تصور را ایجاد کرد که گروهی از کشتی‌های آمریکایی به سرعت در حال حرکت به سمت کره شمالی هستند.

رسانه‌ها پس از آن در جریان این گاف پنتاگون قرار گرفتند که نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه عکسی را منتشر کرد که نشان می‌داد ناو وینسون هنوز در تنگه «سوندا» بین دو جزیره «جاوا» و «سوماترا» اندونزی است.

این عکس چهار روز پس از آن ثبت شده که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران مدعی شد وینسون در مسیر دریای ژاپن است.

همزمان چند مقام دیگر دولت آمریکا هم با فرض حرکت این کشتی‌ها به سمت شبه جزیره کره، به رسانه‌ها گفته بودند که ناوگروه ارتش آمریکا تا چند روز دیگر به مقصد می‌رسد.

وزارت دفاع آمریکا اکنون اعلام کرده که این ناو اکنون واقع به سمت شمال در حال حرکت است و احتمالا هفته آینده به منطقه مورد نظر برسد.
کد مطلب : ۱۲۳۴۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.